مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آموزش ابتدایی اولویت اول استان است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جشنواره کشوری تجربیات برتر تدریس قرآن و دینی از تشکیل کار گروه تخصصی استانی ویژه آموزش ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ابتدایی اولویت اول استان است

قاسمعلی خدابنده، در جشنواره تجربیات برتر آموزشی و تربیتی معلمان دینی اظهار داشت: معلمان باید اجرای فرآیند تعیلم و تربیت را بر اساس سند تحول بنیادین در کلاس درس پیاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت تمام ساحتی را مد نظر قرار داده است.

خدابنده با بیان این که یکی از ساحت های تعلیم و تربیت، تربیت اعتقادی و دینی است بیان کرد: به دلیل این که دوره ابتدایی آغازگر یادگیری و هویت سازی کودکان است آموزش های قرآنی و دینی در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی با تاکید بر این که آموزه های دوره ابتدایی تا پایان عمر برای دانش آموزان ماندگار است افزود: تاکید ما در یادگیری دوره ابتدایی است و گفتمان غالب یادگیری را دوره ابتدایی تعیین کرده ایم.

وی گفت: با توجه به این که دانش آموزان در دوره ابتدایی از پاکی روح و روان برخوردار هستند تاثیر آموزه های قرآنی چند برابر می شود و این مهم زمینه سازی برای تقویت یادگیری دینی است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم جایگاه مدرسه را به یک نهاد فرهنگی ارتقا دهیم و ایم اتفاق از طریق آموزه های قرآنی انجام می پذیرد.

خدابنده یادآور شد: تشکیل کارگروه تخصصی قرآن برای درس هدیه های قرآنی، تعلیم قرآن در سیره رضوی و نگارش کتاب تجربیات معلمان در دروس قرآنی از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان در زمینه آموزش قرآن بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار