از مرز ۴۷ هزار فرصت شغلی در استان البرز گذر کردیم

کرج (پانا) - استاندار البرز در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر؛ آخرین وضعیت اشتغال استان را گذر از مرز ۴۷ هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: در سالجاری رشد صادرات در البرز به ۹۲ درصد رسیده است و برای شتاب روی ریل صادرات وضعیت سایت نمایشگاهی و پایانه صادراتی استان بعد از سالها تعیین تکلیف شد.

کد مطلب: ۸۰۲۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
از مرز ۴۷ هزار فرصت شغلی در استان البرز گذر کردیم

به گزارش خبرنگار پانا از البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی صبح دوشنبه درآیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال ۹۶ که با حضور محمدرضا مودودی مشاور وزیر و معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران؛ سیدکمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و جمعی از صادرکنندگان؛ بازرگانان و تجار در سالن همایش های اداره کل صنعت؛ معدن و تجارت برگزار شد؛ با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این بزرگداشت ملی و استانی گفت: خوشحالم در استان البرزهستم؛ استانی که اعداد و ارقام نشان می دهد که توفیقات خوبی را در صنعت و معدن و صادرات دارد و این شرایط مرهون زحمات و رنج همه تولیدکنندگان و فعالان کسب و کار و کارآفرینان است.

نجفی با بیان اینکه البرز در بحث رونق تولید در کشور طی چند ماه اخیر مقام اول کشور را کسب کرده است افزود: با فضایی که در عرصه تولید ایجاد شده و انگیزه ای که در تولیدکنندگان و صادرکنندگان و صاحبان صنعت وجود دارد تا امروز از سقف سهمی که وزارت کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی پیش بینی کرده بود؛ فراتر از ۱۵۰ درصد و از مرز ۴۷ هزار فرصت شغلی گذر کرده ایم.

نجفی با تاکید بر لزوم رعایت صداقت در صادرات گفت: همیشه اگر صداقت؛ درستی و امانت داری را سرلوحه کار قرار دهیم خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد و باید این ویژگی را در بازار هم حفظ کنیم تا زمینه کسب اعتماد و موفقیت ما نیز حاصل شود.

وی با اشاره به رشد صادرات در کشور طی ۵ سال اخیرخاطرنشان کرد: از سال ۸۱ تا ۹۶ از حدود ۳.۵ میلیارد دلار به رقم ۴۵ میلیارد دلار صادرات دست پیدا کردیم و با عزم صادرکنندگان ۱۵ درصد رشد صادراتی را تجربه کرده ایم.

نجفی همچنین با بیان اینکه تراز مثبت تجاری از توفیقات مثبت دولت یازدهم و تاکیدات رئیس جمهور و دولت بوده است؛ گفت: این روند حاکی از این است که همه می خواهند کمک کنند تا به اهداف و برنامه ها در ایران ۱۴۰۴ برسیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط صادراتی استان البرز نیز بیان کرد: استان البرز امسال رشد صادرات ۹۲ درصدی داشتیم که این حاکی از این است که این وزن و بستر در البرز مهیا است کمااینکه بخشی از صادرکنندگان نمونه که در سالن اجلاس با حضور مقامات عالی کشور تقدیر شدند از استان البرز بوده اند و آنجا هم خوش درخشیدند.
نجفی بر لزوم تقویت بستر برندسازی در فضای کار و تولید نیز تاکید کرد و گفت: تلفیق هنر در صادرات می تواند ما را به جایگاه مطلوب تری برساند.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه تا سالها تنها استان برخوردار از امتیاز کارگرو فاقد نمایشگاه و پایانه صادراتی بود؛ گفت: با تلاشی که در این بخش داشتیم مشکل پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی استان حل شده وهیچ مانعی جلوی تولید کننده نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کسی حق ندارد فرا روی صادرکنندگان سنگ اندازی کند و همه باید در بحث تولید و اقتصاد مقاومتی با انگیزه های بزرگ کمک کنند.
دکترنجفی گفت: در استان همه فرصت ها را فراهم کرده ایم و موانع اعتباری و ارزی نیز وجود ندارد.

محمدرضامودودی مشاور وزیر و معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز در بخشی از این آیین گفت: آمارهای ۱۱ ماهه حکایت از رشد ۵ درصدی را تجربه خواهیم کرد.
وی افزود: در چشم انداز ۱۴۰۴ رشد ۲۱.۷ درصد باید داشته باشیم و در اجرا به آن برسیم؛ اگر منصفانه نیز نگاه کنیم صادرات درصدی از رشد جی دی پی است که اگر محقق نشود مانع رشد صادرت می شود.

مودودی گفت: هم اکنون کشورهای هند؛ مالزی و کره جنوبی رشد خوبی داشته اند و ما هنوز نتوانسته ایم اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

مشاور وزیر و معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید سالانه بیش از ۶۵ میلیارد دلار باید افزایش صادرات داشته باشیم و پروژه های صادراتی مورد حمایت قرار گیرند تا به چشم انداز پیش بینی شده نزدیک شویم.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های برند سازی بیان کرد: در ادبیات اقتصادی نیز بیشترین سهم سود و درآمد متعلق به طراحی و برند سازی است اما متاسفانه بیشتر وزن کار روی ساخت و تولید رفته است و گاهی دچار رقابت منفی بین خودمان می شویم.
مودودی بیان کرد: برندهای بزرگ ۱۰ درصد تجارت جهانی را در دست دارند؛ امروز صنعت غذا ۷ هزار میلیارددلار ترنول بدنبال دارد که در دست عده معدودی است که از الگوهای برندسازی بهره گرفته اند.

وی با بیان اینکه رنکینگ جهانی کشورها امروز برگرفته از برندهااست بیان کرد: ایران به لحاظ جی دی پی هجدهمین در جهان است اما وقتی این شاخص منطبق با ارزش برندی می شود به جایگاه کمتر از چهلم می رسیم؛ بنابراین روی برند سازی به جد باید کار کنیم.
مودودی گفت: در این مسیر برندهای بنگاهی باید حمایت و هدایت شوند و در سازمان صنعت نیز به دنبال آن هستیم تا با اخذ قوانین مناسب در مجلس خلاها را برطرف کنیم.

وی افزود: البرز سهم خوبی در اقتصاد کشاورز دارد و انتظار می رود با برندهایی که در این استان وجود دارد به جایگاهی که مد نظر داریم برسیم.

سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت:باید به ابزار صادرات زیرساخت ها و امکاناتی که در کشور وجود دارد توجه شود چرا که صادرات؛ موتور محرکه اقتصاد کلان است و بدون آن نمی توان اشتغال ایجاد کرد و از رکود خارج شد.

وی با اشاره به تراز مثبت صادراتی کشور و لزوم توسعه صادرات غیرنفتی افزود: سال ۸۰ حدود ۳.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال آمار صادرات ما بالاتر از ۴۵ میلیارد دلار و از سال گذشته هم بیشتر خواهد شد و باید بیشتر روی صادرات غیرنفتی کار کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: در خصوص صادرات باید دید دنیا چکار کرده است. بعد از جنگ جهانی شاهد شکل گیری موسسه های بیمه اعتباری دنیا بوده ایم بنحوی که تا امروز امروز ۱۰۳ کشور در دنیا موسسه بیمه اعتبار را ایجاد کرده اند.
سید علی بیان کرد: دولت امروز زیرساخت های صادرات را در کشور ایجاد کرده و علاوه بر افزایش سرمایه صندوق؛ کاهش نرخ کارمزد تا ۷۰ درصد صورت گرفته تا جایی که بیمه نامه ها ۹ برابر شده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: در دولت نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان به ۳.۵ درصد ارزی تقلیل پیدا کرده است و این خود حمایت از صادرکنندگان بشمار می رود.
سیدعلی گفت: فرهنگ بیمه ای باید بنحوی گسترش پیدا کند که صادرکننده با بیمه صادراتی کار کند.

وی بیان کرد: هم کنون در کشور ۹۹ درصد پول کالای صادراتی را تضمین آسیب می کنیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به دیگر امتیازاتی که در صندوق ضمانت پیش بینی شده است عنوان کرد: امروز براساس اسم و مشخصات خریداران اطلاعات کامل مشتری ترنول مالی و.. در اختیار صادرکننده قرار می گیرد و سقف اعتباری را نیز مشخص می کنیم تا اگر بدون برات وصولی کار کرده اید و جنس فرستاده باشید بر اساس سقف اعتباری با ضمانت اعتباری کار کنید.

ایرج موفق مدیرکل صنعت؛ معدن و تجارت استان نیز در بخشی آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر گفت: با اهتمام ویژه دکترنجفی از رقم ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جذب شده ویژه صنایع امروز بیش از ۵۳۴ میلیاردتومان جذب شده و رتبه اول کشور در جذب منابع بانکی هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط در استان البرز برای صادرات بسیار مناسب است بیان کرد: هر ساله ۱۰ درصد از واحدهای نمونه ملی از البرز انتخاب می شوند و مدال افتخار صادرات در تولید از آن یکی از واحدهای تولیدی در این استان بوده است.

موفق گفت: بیش از ۳۰۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل استان با ۷۲ درصد تحقق عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل صنعت؛ معدن و تجارت با اعلام اینکه در صادرات ۹۲ درصد افزایش ارزی و ۱۰۳ درصد افزایش وزنی کالاهای صادراتی را داشته ایم گفت: در ۱۰ ماهه ۹۶ میزان صادرات احصا شده به ۱۲۴ میلیون دلار رسیده است و بیش از ۴۲۰ میلیون دلار صادرات واحدهای تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی بوده که از گمرک های سایر نقاط انجام شده است وبخش دیگری کالاهای صادراتی در زمینه دارو؛ خدمات خودرو و صنایع غذایی ساختمان های پیش ساخته بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ برند ملی و بین المللی در استان البرز استقرار دارند؛ گفت: تا کنون نمایشگاه های خارجی متعددی برگزار شده و هیات هایی نیز به خارج از کشور اعزام شده اند تا کالاهای تولیدی را به بازارهای بین المللی معرفی کنند.

موفق با اعلام اینکه در سالجاری برای ۹ واحد با ۳.۵ میلیارد تومان یارانه صادراتی دریافت کرده ایم ادامه داد: وزارت صنعت؛ معدن و تجارت؛ یارانه صادرات استان البرز با رقم قابل توجهی در نظر گرفته شده و امیدواریم در سال ۹۷ با اعتبارات لحاظ شده در بودجه سال جدید استفاده بهتری از این منابع داشته باشیم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه سایت نمایشگاه بین المللی استان با کمک همه تشکل ها؛ شهرداری و سازمان همیاری شکل گرفته و زمین مناسبی در اراضی ۳۰ هکتاری با حمایت استاندار در مقابل فرودگاه پیام پیش بینی شده و در مرحله اجرای کار قرار داریم؛ گفت: بخشی از سهام این نمایشگاه قابل واگذاری است و از صادرکنندگان دعوت می شود تا برای عضویت در سهام این سایت تقاضای خود را اعلام کنند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان البرز ۷ میلیارد تومان برای پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی اختصاص پیدا کرده است که ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری بشمار می رود.
در پایان طی مراسمی با حضور استاندارالبرز از صادرکنندگان برتر و نمونه در سال ۹۶ تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار