معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آمار پشت کنکوری‌های اردبیل نگران کننده است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آمار دانش‌آموزان پشت کنکور اردبیل در نگران کننده بوده و از این حیث در رتبه 27 کشور قرار داریم. مار پشت کنکوری‌های اردبیل نگران کننده است.

کد مطلب: ۸۰۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آمار پشت کنکوری‌های اردبیل نگران کننده است

علی ورودی در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل که در سالن شیخ‌صفی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کنکور به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان و اولیای آنان بوده و تحلیل و بررسی بزرگترین آزمون علمی کشور از زوایای مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: از حدود 20 هزار داوطلب کنکور در اردبیل 60 درصد از داوطلبان متقاضی شرکت در رشته علوم تجربی بودند که در این میان سهم رشته علوم انسانی17 درصد و رشته ریاضی فیزیک 10 درصد اعلام شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در سه سال اخیر حداقل یک دانش‌آموز اردبیلی موفق به قرار گرفتن در رتبه‌های تک رقمی در یکی از گروه‌های آزمایشی شده است، گفت: در کنکور امسال 167 دانش‌آموز اردبیلی در رتبه زیر 3 هزار قرار داشتند و تعداد دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار نیز به 52 نفر می‌رسد.

ورودی به تأثیرگذاری بسیار ویژه برنامه‌های مدیران مدارس و عملکرد دبیران در کسب نتایج مناسب تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: برای جذب و ارتقای کیفیت آموزشی هنرستان ها نیازمند استاندارد سازی تجهیزات آموزشی و کارگاه های واحدهای آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش استان ضرورت دارد.

وی از هوشمندسازی 25 درصد از کلاس‌های تحصیلی مورد اشاره خبر داد و افزود: برای تمرکززدایی و ایجاد ظرفیت جدید نیازمند ایجاد دانشگاه های جدید در مناطقی مثل مشگین‌شهر و پارس آباد که از چنین زیرساخت‌هایی برخوردارند هستیم و افزایش ظرفیت و همچنین ایجاد رشته های جدید و پرطرفدار در دانشگاه های محقق اردبیلی و علوم پزشکی اردبیل مورد تاکید قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: آمار دانش‌آموزان پشت کنکور در اردبیل نگران کننده بوده و در شرایطی که استان یزد از 51 درصد پشت‌کنکوری برخوردار است، این آمار در اردبیل به 69 درصد رسیده و از این حیث در رتبه 27 کشور قرار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار