هم اندیشی خبرنگاران پانا در کانون شهید شهابیان کاشمر

کاشمر(پانا): معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشمردر هم اندیشی خبرنگاران دانش آموز گفت: هرمدرسه باید حداقل یک خبرنگار داشته باشد و مدارسی که خبرنگار نیاورده اند باید علت را توضیح دهند.

کد مطلب: ۸۰۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هم اندیشی خبرنگاران پانا در کانون شهید شهابیان کاشمر

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی؛ علی شهابیان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر در جلسه هم اندیشی خبرنگاران پانا گفت:خبرنگاران راویان صدیق و چشمان صادق جامعه و مدرسه شان هستند که ویژگی آنها شامل: ذوق و استعداد همراه با عشق، بیان واقعیت ها، روشن و ساده نویسی در خبر، مسئولیت آموزشی، داشتن اعتماد به نفس و... است.
وی افزود: خبرنگاران موظف هستند در تمامی مراسمات مدرسه شرکت کرده و خبر آن را تهیه کنند.
شهابیان ضمن تشکر از دانش آموزان و همکاران شرکت کننده در هم اندیشی گفت: هرمدرسه بایدحداقل یک خبرنگار داشته باشد و مدارسی که امروز خبرنگار نیاورده اند باید علت را توضیح دهند.

در قسمت دیگری عباس شهابیان رابط خبرگزاری پانا دلایل اهمیت خبرنگاری و اصول نوشتن خبر را توضیح داد.

وی گفت: دلیل اهمیت خبرنگار بودن را باید بدانیم زیرا کار بسیار سخت و دشواری است که در جامعه به عنوان خبرنگار باشیم و در این فعالیت ترس و دلهره را کنار بگذاریم.

وی عنوان کرد: کسانی که در دوره دانش آموزی وارد رشته خبرنگاری می شوند در آینده از توان و رشد بیشتری برای تحلیل خبرها برخوردار خواهند بود و میتوانند پس از اتمام تحصیل جذب مراکز خبرگزاری و دیگر مطبوعات شوند زیرا علمی که در نوجوانی یادگرفته شود مانند نقشی است که بر روی سنگ حک میشود.
شهابیان افزود: قطعاً خبرنگاری زمانی تاثیرگذار خواهد بود که امکان یادگیری و اصلاح وجود داشته باشد.
در ادامه عباس شهابیان از دانش آموزان خواست قدر موقعیتی که در آن قرار گرفته اند را بدانند.

در ادامه شهابیان با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار خبر نویسی به فهرست مسابقات فرهنگی و هنری اضافه شده و دانش آموزان می توانند با تهبه یک خبر یک مصاحبه و حتی الامکان یک گزارش خبری در این مسابقه در دو مرحله شهرستان و استان شرکت نمایند از خبرنگاران خواست حتماً جزوه خبرنگاری پانا را مطالعه و اخبار خود را براساس آن بنویسند.
سپس خبرنگاران به بیان سوالات و مشکلات خود پرداختند یکی از خبرنگاران با گله از مسئولی در اداره گفت هنگامی که با ایشان مصاحبه می کنم ایشان به جای پاسخ با سوالاتی که می پرسند اجازه طرح سوال را به من نمی دهند رابط خبرگزاری پانا ضمن دعوت خبرنگاران به صبر و سعه صدر پاسخ داد الحمدولله در حال حاضر بسیاری از مسئولین ما پانا را به عنوان یک خبرگزاری پذیرفته و اماده همکاری و پاسخ گویی هستند ولی متاسفانه تعداد اندکی هنوز به قدرت و توان نوجوانان ایمان نداشته و لذا همکاری مناسبی ندارند
شهابیان با تقدیر از مدیریت اخلاق گرای آموزش و پرورش کاشمر گفت چندین بار دیده ام که اگر چه وقت بسیار محدود بوده ایشان به سوالات خبرنگاران نوجوان با حوصله و متانت پاسخ گفته و تا زمانی که خبرنگار نوجوان مطالبش را تمام نکرده ایشان علی رغم اصرار اطرافیان به مصاحبه پایان ندادند. امیدوارم این منش ایشان باید الگویی برای زیردستانشان باشد.
رابط خبرگزاری پانا در مورد مشکل یکی دیگر از خبرنگاران که از عدم همکاری مدیر مدرسه شکایت داشت، گفت: خبرنگاران باید با خوب درس خواندن و انجام تکالیف مدرسه بهانه ای برای عدم همکاری ندهند اما مشکلاتی مثل عدم اجازه گذاشتن عکس در مدارس دخترانه را از طریق عکس از جایگاه و سخنران و حتی دریافت عکس از اینترنت می توان برطرف و خبر را ارسال نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار