معاون آموزش متوسطه استان البرز:

تقویت روحیه پژوهشی دانش آموزان هدف اصلی همایش های علمی و پژوهشی است

خبرگزاری پانا: بیژن اعلایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: همایش های علمی پژوهشی دانش آموزان متوسطه استان برای دومین سال متوالی با هدف تقویت و بالابردن روحیه پژوهشی دانش آموزان برگزار می شود.

کد مطلب: ۷۷۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛بیژن اعلایی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پانا ضمن اشاره به مزیت های این همایش ها تصریح کرد: تمامی این همایشات با توجه به تاکیدات به عمل آمده در نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه در تشریح رشته های شرکت کننده در همایشات پژوهشی سال 92اظهار داشت:مقالات پژوهشی در 6 رشته فیزیک،ریاضیات(تولید محتوای الکترونیکی)،نجوم(اخترفیزیک)،جغرافیا،زبان انگلیسی و معارف اسلامی(مهدویت) شرکت کرده اند.

اعلایی در خصوص چگونگی شرکت در این همایشات افزود:بر اساس فراخوان که در دی ماه در سال گذشته در همه مناطق استان اعلام شد و با فرصت دو ماهه به دانش آموزان عزیز پذیرش مقاله ها از طریق دبیرخانه های معلوم انجام شد.

وی ادامه داد:1هزار600 عنوان مقاله دریافت شد که بعد از داوری های انجام شده برای تحقیقات 10 درصد منتخب شدند که از هرمجموعه هم 5 مقاله رتبه برگزیده و برتر کسب کردند.

اعلایی همچنین اضافه کرد از مجموعه منتخبین و ارائه دهندگان مقاله در قالب لوح تقدیر استانی و هدایای نقدی تقدیر و تشکر شد و از همه شرکت کنندگان با لوح تقدیری با تایید مدیر مناطق مسئول تقدیر شدند.

این مسئول ضمن اشاره به برگزاری همایشات جغرافیا،نجوم،معارف اسلامی و فیزیک در روزهای گذشته افزود:همایش پژوهشی زبان انگلیسی روز 16 اردیبهشت ماه سال جاری در کانونر شهید فهمیده توسط ناحیه 4 برگزار و همینطور همایش ریاضیات در تاریخ22 همین ماه در کانون رضوان ناحیه 2 برگزار خواهد شد.

وی در آخر درخصوص نحوه بکارگیری این مقالات اظهارداشت:در آخر همه همایشات مجموعه مقالات ارائه شده به صورت کتاب در اختیار موسسات پژوهشی و تحقیقاتی کشور قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است کتاب مقالات همایشات پژوهشی سال گذشته زیر چاپ است و آینده نزدیک در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار