عباسی در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اعلام كرد:

احداث 700هزار مسکن مهر کارگری/تحت پوشش بودن37 میلیون نفر در بیمه تامین اجتماعی

خبرگزاری پانا:‌سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام تحت پوشش بودن37 میلیون نفر در بیمه تامین اجتماعی، اعلام كرد: 700 هزار واحد مسکونی برای کارگران در قالب طرح مسکن مهر احداث شد.

کد مطلب: ۷۷۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسدالله عباسی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با گرامیداشت هفته کارگر، نقش کارگران را در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی بی بدیل دانست و افزود: باید بتوانیم برای تحقق شعار امسال اجرای وظیفه کنیم.

عباسی ضمن اعلام اینكه نیروی انسانی و کارگر نقش اصلی را در فرایند توسعه و تولید به عهده دارد با بیان اینکه این وزارتخانه در سال تولید ملی به نتایج مهمی دست پیدا کرد، گفت: باید‌ از برخوردهای سطحی پرهیز شود و با برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف بلند مدت گام برداشت.

وی در ادامه به تشریح اقدامات وزارتخانه متبوعش در سال جاری پرداخت و افزود: در اولین روزهای سال ، ستادی با دو کارگروه حماسه سیاسی و اقتصادی تشکیل دادیم تا با همت همه دستگاهای ذیربط به طور جدی برای خلق این حماسه فعالیت کنیم.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ماموریت های اصلی این وزارتخانه را ارتقای فرهنگ تعاون کار، تولید و کار افرینی، استفاده از تولیدات داخلی، توسعه منابع انسانی کشور ازطریق گسترش اموزش مهارت، تلاش برای ایجاد تعادل در بازارکار، تنظیم روابط کار و حفاظت از نیروی کار، ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار و تشکیل نظام جامع تامین اجتماعی بیان کرد.

وی همچنین، تشکیل بیمه های اجتماعی،درمانی و مکمل، و سامان دهی بیمه های سلامت را از دیگر برنامه های وزارتخانه اش برشمرد و گفت: رویکردهای اساسی ازجمله مدیریت بازارکار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما و حمایت ازتوسعه اشتغال و ارتقای شاخص های بهره وری فرهنگی و اجتماعی و کاهش میانگین زمان رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی، طراحی و بهینه سازی دستمزدها و افزایش بازرسی ها برای ارتقای استانداردها درسال جاری در دستور کار است.

عباسی، تلاش برای ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی و برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ کار و همچنین پیگیری وحمایت از واگذاری سهام عدالت و کارت های خرید اعتباری، حمایت از تامین مسکن و برنامه ریزی لازم برای توسعه و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی را از دیگر کارهای این وزارتخانه اعلام کرد.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تحت پوشش قراردادن حدود 37 میلیون تن از هموطنان در بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این رقم نسبت به آغاز این دولت حدود 33 درصد رشد نشان می دهد.

عباسی با بیان اینکه درحوزه بهزیستی نیز بیش از 3 میلیون مددجو تحت پوشش است که این افراد تاکنون 162 هزار واحد مسکونی به اینها واگذار شده است، گفت: در آینده نزدیک 75 هزار واحد مسکونی برای مددجویان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: درحوزه تعاونی ها درهشت سال دولت نهم و دهم بیش از کل دوران قبل از این دولت یعنی بیش از 100 هزار واحد تعاونی ثبت شده است.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در این حوزه با تشکیل بانک توسعه تعاون برای حمایت از کارگران، ایجاد صندوق ضمانت سرمایه گذاری با سرمایه گذاری بیش از 12 هزار میلیارد تومان و تشکیل بیش از 8 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی بسترسازی مناسبی انجام شده است.

عباسی به احداث 700 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر کارگری اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در هیات مدیره سازمان جهانی کار نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: درحوزه اشتغال با تشکیل شورای عالی اشتغال توانستیم همه دستگاه‌های کشور را با موضوع اشتغال به یک موضع فرابخشی برسانیم.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با افزایش احداث و تکمیل مجموعه های ورزشی توانستیم این مجموعه ها را به 293 طرح برسانیم.

وی در ادامه عضویت ایران در مجمع جهانی ورزش های کارگری و تشکیل فدراسیون ورزش کارگری به منظور بالا بردن جایگاه ورزش کارگری در سطح ملی و بین المللی را از دیگر دستاوردهای با ارزش این وزارتخانه برشمرد.

عباسی ، عضویت ایران در هیات مدیره سازمان بین المللی کار را حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش های مهارتی با رویکرد تربیت و طراحی نظام های اموزش و مهارت و برگزاری المپیادهای فنی و حرفه ای و مهارتی در سراسر کشور به صورت مستمر در دستور کار است.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه رفاه اجتماعی نیز طرح پزشک خانواده و تشکیل سازمان بیمه سلامت به عنوان دستاوردهای مهم دولت در حال اجراست.

وی همچنین گفت: طرح بیمه طلایی برای اولین بار یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر را دربرگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار