نماینده اهواز در نطق میان دستور:

سیستم بانکی کشور شرعی نیست/سیستم بانکی کشور فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند

خبرگزاری پانا: نماینده اهواز با بیان این که افراد کم‌درآمد در سیستم درمانی ما از درد به خود می‌پیچند، افزود: سیستم بانکی کشور فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند.

کد مطلب: ۷۶۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر سودانی در جلسه علنی روز چهارشنبهمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان این که بدون دعای خیر مردم نمی توان بار سنگین وکالت را به مقصد رساند، گفت: پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم امر خطیری است که حسب سوگند یاد شده هم باید گفت و نگفت، هم باید دید و نخفت و باید با بصیرت بهانه دست دشمن نداد و از سویی دیگر باید به دلیل نگفتن و فریاد نزدن حق مردم را نباید ضایع کرد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که درغفلت مسئولان را نباید رها کرد، افزود: مگر می‌شود سخن از عظمت انقلاب اسلامی گفت و تاثیر آن در داخل و خارج به میان نیاورد، انقلابی که پنجره امید را به روی مستضعفان باز کرد و جرات ایستادن در برابر جباران را تزریق کرد.

وی ادامه داد: امروز بیداری اسلامی خلاف میل صهیونیست‌ها از نیل تا فرات را فرا گرفته است و جسارت فریاد را در فراخ نای پهنه گیتی تا مرزهای آمریکای لاتین طنین‌انداز کرد.

سودانی با فرستادن دورود خدا بر روح امام خمینی (ره) و سلام بر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: امام خامنه‌ای رادمردی است که پرچم اسلام را همواره برافراشته نگه داشته و با وجود همه دسیسه‌ها اجانب و ندانم کاری خودی‌ها که به دنبال مصادره به مطلوب آرمان‌های انقلاب هستند، کشتی‌بانی ماهرانه خود را در سخت‌ترین طوفان‌ها به اثبات رسانده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: مگر می‌شود از رشادت‌های آن قامت‌های سر به فلک کشیده و به ملکوت اعلی رسیده چیزی نگفت و چشم‌پوشی کرد. همانانی که امروز نگاهشان به رفتار ما مسئولان دوخته شده است.

وی توضیح داد: امروز سرزمین ایران را خداوند بزرگ ظرفی پاک و مظروفی مقدس برگزید که همبستگی مانند همبستگی جان و جسم، مردم‌سالاری دینی و در قالب جمهوری اسلامی ایران در جهان قرار داد تا الگو و اسوه‌ای برای جهان شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس، در تذکراتی به مسئولان کشور یادآور شد: کارهای وسیعی در عرصه مختلف رقم خورده و اصلا روند پیشرفت و تعالی با گذشته قابل مقایسه نیست اما در کنار این خدمت‌گذاری‌ها حلقه‌های مفقوده‌ای هم وجود دارد.

وی ادامه داد: اعمال سلیقه‌ها و حب و بغض‌ها، برتری دادن اصول مبتنی بر شهری‌گری و رابطه‌گری، غفلت از رسالت بزرگ، اصرار بر خواسته‌های و دیدگاه‌های شخصی، فدا کردن مصالح عمومی، تلف کردن بیت‌المال برای تداوم خویش، چالش‌هایی است که باید مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرد.

سودانی با تاکید بر این که سیستم بانکی کشور شرعی نیست، گفت: این سیستم فقیر را فقیرتر و غنی راغنی‌تر می‌کند. آیا گذرتان به خیابان‌های اصلی تهران و کلان شهرها افتاد که بانگ چگونه در بهترین نقاط، بهترین ساختمان‌ها را دارند و آه از نهاد عابر مفلوک برمی‌گزینند؟ آیا با سود ۳۰ درصدی و مصادره املاک مردم و برآوردن وثیقه‌های ملکی به چنین روزی رسیده‌اند؟

وی با طرح این سوال که آیا نظام درمانی از سلامت برخوردار است؟ تصریح کرد: افراد کم درآمد باید از غصه و درد به خود بپیچند و چه بسا با مرگ دست و پنجه نرم کنند و آیا در نظام کشاورزی ما خدمت به کشاورز اصل است یا به خدمت گرفتن کشاورز؟

این نماینده مردم در مجلس، افزود: با کشاورز قرارداد آب می‌بندند و هر وقت خواستند آب را می‌بندند و مهم این است که حق آب حتی در صورت خشکسالی از کشاورز گرفته شود.

وی با بیان آگهی استخدام‌ها در برخی جاهای دیگر منتشر می‌شود، تاکید کرد: این چه رفتار خودخواهانه‌ای است آنگاه می‌گوییم ما دچار مسامحه شده‌ایم.

سودانی با تاکید بر این که محور کار ما باید ایمان و تقوا باشد، توضیح داد: پرهیز از ظلم و فساد و خداترسی به معنای رهایی از منیت است.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار