رییس كل دادگستری استان یزد خبر داد؛

تشكیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

خبرگزاری پانا: رئیس كل دادگستری استان یزد از تشكیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبرداد.

کد مطلب: ۷۵۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،غلامحسین حیدری در نشست با اصحاب رسانه‌ با توجه به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و، حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: امسال دو حماسه سیاسی یعنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم كه همه ما وظایف خاص ومهمی در آفرینش این دو حماسه بزرگ سیاسی داریم .

وی افزود: استان یزد در انتخابات برگزار شده قبلی به دلیل وجود مردمی پاك طینت و متدین از كمترین مشكل و تخلف انتخاباتی برخوردار بوده است و پرونده های تشكیلی در این زمینه ار اهمیت بسیار كمی برخوردار بوده است .

حیدری با اشاره به دستور‌العمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه به استان‌ها در خصوص پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، از تشكیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان یزد و اختصاص شعب خاص رسیدگی به جرایم انتخاباتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای یزد، شعبه 106 دادگاه بدوی و همچنین شورای اول دادگاه تجدیدنظر استان خبر داد.

وی تصریح كرد:در شهرستانهای استان نیز ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با همین چیدمان تشکیل خواهد شد و برطبق دستور العمل ابلاغی در خصوص وظایف محوله اقدام می‌نمایند.

رییس کل دادگستری استان از دیگر اقدامات ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان به تهیه كتابچه‌ا‌ی حاوی كلیه جرائم و تخلفات انتخاباتی و مجازات‌های مرتبط با آنها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و توزیع آن در بین نامزدها و ستادهای انتخاباتی اشاره كرد.

وی با غیر قانونی خواندن تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان، تاكید كرد: مطبوعات و سایت‌های اینترنتی تا زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات نباید برای نامزدهای احتمالی تبلیغ کنند و در صورت عدم توجه به تذكر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی برابر قانون تخلفات انتخاباتی با آنها برخورد خواهد شد.

حیدری از ایجاد گشت ستاد ویژه انتخابات، رصد اخبار انتخاباتی، برگزاری جلسات توجیهی كاندیداهای شوراهای شهر و روستا، مسئولان ستادهای انتخاباتی كاندیداها و همچنین مسئولان ستاد انتخابات استان به عنوان دیگر اقدامات ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان یاد كرد.

رییس كل دادگستری استان در پایان این بخش از سخنانش تاكید كرد: دستگاه قضا با جدیت و همت جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی فعالیت خواهد كرد چرا كه پیشگیری به مراتب نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به مصلحت نظام نزدیك‌تر است.

حیدری در پایان گفت: در سال گذشته با موجودی 20 هزار و 694 فقره پرونده از باقیمانده سال قبل و مراجعه 132 هزار و 864 فقره پرونده به دادگستری استان ،تعداد 133 هزار و 249 پرونده را مورد رسیدگی و مختومه قرار گرفته و رسیدگی به 20 هزار و 409 پرونده به امسال موكول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار