رد استفاده تل‌آویو از پایگاه نظامی ترکیه علیه ایران

جان کری:منافع آمریکا، ترکیه و اسرائیل مشترک است

خبرگزاری‌پانا: وزیر خارجه آمریکا ضمن رد استفاده رژیم ا صهیونیستی از پایگاه نظامی ترکیه برای حمله به ایران، اظهار کرد: این کشور با ترکیه و رژیم اسرائیل از منافع مشترک امنیتی در خاورمیانه برخوردار است.

کد مطلب: ۷۵۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پرس تی وی، جان کری روز یک‌شنبه از ترکیه خواست در بهبود روابط خود با رژیم اسرائیل سرعت به خرج دهد.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرد که در جریان سفر خود به ترکیه در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایی درباره ضرورت ایجاد روابط حسنه بین آنکارا و تل آویو پاسخ می‌داد.

جان کری همچنین ادعا کرد که ناآرامی‌های جاری در سوریه و برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین تهدید برای امنیت واشنگتن، تل آویو و آنکارا در منطقه محسوب می‌شوند.

وی همچنین گزارش اخیر رونامه انگلیسی ساندی تایمز درباره استفاده رژیم اسرائیل از پایگاه نظامی ترکیه برای حمله به ایران را رد کرد.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد هدف از سفر یاکوف آمیدرور، رئیس شورای امنیت ملی رژیم اسرائیل به ترکیه صحبت درباره استفاده از یک پایگاه هوایی این کشور برای هموار کردن مسیر حمله نظامی احتمالی رژیم اسرائیل به ایران است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در جریان سفر ماه گذشته به تل آویو، از رهبران ترکیه و رژیم اسرائیل خواست روابط خود را عادی کنند.

در پی از عذرخواهی نتانیاهو از کشته شدن ۹ فعال ترک در حمله کماندوهای رژیم اسرائیل به یک کاروان کمک‌رسان بین‌المللی در سال ۲۰۱۰، تل آویو روز جمعه روابط خود را با آنکارا از سر گرفت.

همچنین، نخست وزیر رژیم اسرئیل پذیرفت به خانواده‌های ۹ فعال ترک غرامت پرداخت کند.

از سرگیری روابط آنکار و تل آویو با میانجی‌گری اوباما در سفر به اسرائیل انجام شد. نتانیاهو پیشتر برای مرگ ۹ فعال ترک تنها ابراز تاسف کرد و از عذرخواهی کردن سر باز زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار