رییس اتحادیه چایکاران کشور به پانا خبر داد:

برداشت 25 هزار تنی برگ چای سبز در چینش اولیه/نیاز سالانه 140 هزار تن چای در کشور

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه چایکاران از چینش اولیه برگ چای سبز خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در برداشت اولیه حدود 25 هزار تن برگ سبز چای برداشت شود البته تولیدات کفاف مصرف داخلی را نمی دهد.

کد مطلب: ۷۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

ایرج هوسمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، در خصوص زمان برداشت اولیه چای اظهار کرد: پنجم اردیبهشت ماه اولین برداشت چای از باغات فومن، رشت و لاهیجان آغاز خواهد شد؛ به نظر می رسد در اولین چینش بهار حدود 45 هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

رییس اتحادیه چایکاران کشور ادامه داد: البته چینش چای بستگی به کیفیت فضای جوی دارد با توجه به اینکه طی یک هفته گذشته هوا سرد بوده اگر این سرما ادامه پیدا کند به طور حتم برداشت محصول به تعویق خواهد فتاد.

هوسمی با اشاره به اینکه شرکت صدرا از خرید برگ سبز چای انصراف داده است گفت: البته هنوز شرکت دیگری جایگزین آن نشده است بنابر قرار قبلی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک 500 تا 600 و هر کیلو برگ سبز چای درجه دود بین 200 تا 300 تومان خریداری می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تولید چای در کشور کفاف مصرف داخلی را می دهد؟ نیز بیان کرد: خیر، مصرف سالانه چای در کشور حدود 140 هزار تن است در حالیکه در بهترین شرایط 70 هزار تن چای تولید شده بر همین اساس باید کسری موجود را با صادرات جبران کرد.

رییس اتحادیه چایکاران کشور تصریح کرد: طی توافقات صورت گرفته این اختیار به استانداری تفویض اختیار به شده تا قیمت برگ سبز چای را بر اساس کیفیت و شرایط بازار تایین کند.

هوسمی در پایان با اشاره به مطالبات چایکاران گفت: 8 میلیارد تومان از کل مطالبات چایکاران باقی مانده است که قرار شده تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار