رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان فارس

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از یکشنبه، اول اردیبهشت به مدت سه روز به استان فارس سفر می کنند.

کد مطلب: ۷۴۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، داریوش اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: در این سفر اعضای کمیسیون به هفت گروه تا ده گروه تقسیم می شوند و در مراکز صنعتی و معدنی شهرستان های مختلف استان فارس و شهرستان شیراز حضور پیدا خواهند کرد و مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی ،مراکز صنعتی و معدنی را بررسی می کنند.


وی ادامه داد: در روز پایانی سفر نیز با حضور استاندار فارس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای و فعالین اقتصادی استان فارس جلسه ای تشکیل خواهد شد که نتایج بازدید از مراکز صنعتی و معدنی در این جلسه ارائه خواهد شد و مسائلی که در استان فارس قابل پیگیری است برای حل آن اقدام خواهد شد.


نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: به دنبال حل مسائل مراکز صنعتی و معدنی استان فارس جلسه ای بعد از بازگشت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تهران در هفته های آتی با حضور مسئولین ارشد استان فارس،مسئولین کشوری و وزیران مربوطه برگزار خواهد شد تا آن چیزی که در استان فارس نیاز هست تصمیم عملیاتی گرفته شود.


اسماعیلی با بیان اینکه استان فارس از قدیم قطب کشاورزی در کشور تلقی می شده است، اضافه کرد: اعتقاد داریم که جایگاه تولیدات کشاورزی استان فارس در کشور باید حفظ بشود اما ظرفیت صنعتی و معدنی موجود در استان فارس فراموش شده و یا به عبارتی مورد کم توجهی قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه استان فارس همانطور که یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است می تواند قطب صنعت و معدن در کشور باشد، خاطر نشان کرد: فارس مهمترین تولید کننده منابع گاز در کشور است و این استان این ظرفیت را دارد که به عنوان منبع انرژی برای صنعت باشد.


نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار بیان داشت: فارس دارای مواد معدنی از جمله سنگ، آهک، گچ و نمک با کیفیت فوق العاده ای است که متاسفانه این منابع مورد بی مهری قرار گرفته است و صنایع معدنی وابسته به این مواد معدنی می تواند رشد و پیشرفت خوبی را در استان داشته باشند.


اسماعیلی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش های بیشتر اداره کل صنعت معدن و تجارت استان فارس به سمت صنعتی شدن استان فارس حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار