نمایش دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش در مراسم رژه 29 فروردین

خبرگزاری پانا: دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه 29 فروردین ماه امسال در جوار حرم امام راحل به نمایش گذاشته شده است.

کد مطلب: ۷۴۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نمایش سامانه راداری نبو،مطلع الفجر،شهاب،ثامن ،سامانه موشکی پدافندی اس200 ، هاک ،قادر ، اسکای گارد ،راپیر و سامانه موشکی یازهرا از جمله دستاوردها ی این قرارگاه است که در مراسم رژه امروز به نمایش گذاشته شده است.

همچنین توپ 23 میلیمتری متحرک بر روی خودروی تاکتیکی سفیر ،قبضه دوش پرتاب بر روی یک دستگاه بنز اورلیکن ، سامانه ال چرو اپتیک (صافات یک ) ، گیرنده و فرستنده ناظر ساخت داخل کشور ، سامانه ارتباطی سیار ، ترپو ارتباطی ، رادیو رله دید مستقیم و سامانه ارتباط مرکزی از دیگر دستاورهای این قرارگاه است .

خودروی ارتباطی سیار ، دید مستقیم تاکتیکی ، رفع آلودگی درفش ،هواپیمای vstt که هواپیمایی بدون سرنشین مجهز به موتور جت است ، خودروی هوشمند سیار تامین حفاظت نیز از دیگر دستاوردهای قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بود،که به نمایش گذاشته شد .

از جمله عملکردهای این سامانه ها می توان به اجرای مراقبت هوایی ،اعلام خطر هوایی برای سازمانهای نظامی و غیر نظامی در مقابله با حملات پدافند هوایی ،طراحی و برقراری شبکه یکپارچه پدافند هوایی با هدایت بهره گیری و همکاری سایر نیروهای ارتش و سپاه اشاره کرد.

شناسایی و تعیین نقاط حیاتی و حساس کشور و ارایه طرحهای پدافندی در راستای حفظ و تامین امنیت و دفاع هوایی حریم آسمانی کشور ،بررسی و تعیین مناطق محدوده و ممنوعه پروازی و اعلام مراتب یاد شده به مبادی ذیربط در راستای حفظ و تامین پرواز هواپیماهای مسافربری و طرح ریزی و برنامه ریزی امور پدافند هوایی کشور اعم از تسلیحاتی نیز از کارکردهای تسلیحات به نمایش گذاشته شده توسط قرارگاه پدافند هوایی است.

همچنین مهندسی و نیروی انسانی بر اساس تدابیر و خط و مشی های راهبردی ، تهیه برآوردهای اطلاعاتی از قدرت هوایی کشورهای هدف با بهره گیری از برآوردهای ارتش و سپاه ، انجام بررسی لازم در خصوص سامانه های پدافندی ،طرح های آموزشی و پژوهشی یگان های پدافندی نیروهای مسلح از دیگر عملکردهای قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران است .

رژه یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از مقابل جایگاه در حال برگزاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار