/مخالفان رد کلیات لایحه بودجه ۹۲/

روح الله عباسپور:رد کلیات لایحه بودجه از نظر شکلی و ماهوی خلاف است

خبرگزاری پانا: نماینده بوئی زهرا با اشاره به اینکه تأخیر در تصویب بودجه کشور موجب کند شدن فرایندهای عمرانی می‌شود، اعلام کرد: فراکسیون اصولگرایان مجلس با رد کلیات لایحه بودجه مخالف است.

کد مطلب: ۷۳۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، روح الله عباسپور در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با رد کلیات لایحه بودجه، گفت: یکی از اشکالات مجلس این است که ۳ ماه تمام منتقد آن بود که چرا دولت لایحه بودجه را به مجلس تقدیم نمی‌کند و نمایندگان نتیجه این کار را عامل کند شدن روند عمرانی در کشور می دانستند ولی اکنون باید از آنها پرسید چرا خودتان در تأیید کلیات لایحه بودجه زمان را از دست می‌دهید.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، افزود: اطمینان داریم که مجلس می‌تواند جزئیات لایحه بودجه را اصلاح کند و براساس آنچه در سنوات گذشته شاهد بودیم، هر چه مجلس تصویب کند، دولت به آن عمل خواهد کرد لذا به جای آنکه کمیسیون تلفیق کلیات لایحه را رد کند، باید تغییراتی را در جزئیات آن لحاظ می کرد و البته دولت نیز مکلف به اجرای آن است.

وی تصریح کرد: هزار ساعت کار کارشناسی نمایندگان در کمیسیون های تخصصی به کمک مرکز پژوهش ها در کمیسیون تلفیق نادیده انگاشته شد و آنها نظرها و دیدگاه های کارشناسی کمیسیون های تخصصی را مورد نظر قرار ندادند و به یک باره کلیات لایحه بودجه را رد کردند.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس نهم، با استناد به ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی، گفت: وظیفه کار کمیسیون تلفیق آن است که ضمن مورد توجه قرار دادن گزارش کمیسیون های تخصصی، به تلفیق دیدگاه های این کمیسیون ها با لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت بپردازد و در نهایت گزارش خود را به صحن علنی مجلس تقدیم کند.

عباسپور رد کلیات لایحه بودجه را هم از نظر شکلی و هم ماهوی خلاف دانست وتوضیح داد: اشاره شده که کنترل تورم به عنوان هدف لایحه بودجه مدنظر قرار نگرفته است در صورتی که براساس اظهارنظر کارشناسان کنترل تورم باید از طریق سیاست های ناظر بر کنترل رشد نقدینگی و سیاست های افزایش تولید باشد و خوشبختانه در لایحه بودجه ۹۲ در احکام و جداول مختلف، این دو سیاست مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یکی از مشکلات اقتصاد ایران را تورم دو رقمی خواند و با تأکید بر اینکه سیاست دولت باید در جهت مهار تورم باشد، به افزایش قیمت کالاهای وارداتی، نرخ ارز، نوسان بازار طلا و مسکن، افزایش قیمت کالاهای اساسی و رشد نقدینگی به عنوان فاکتورهای مهم ایجاد تورم اشاره کرد.

عباسپور تأکید کرد: لایحه بودجه ۹۲ از طریق ارتباط سیاست های مختلف سعی دارد این موارد را مدنظر قرار دهد که اعمال سیاست‌های تشویقی برای صادرکنندگان، کاهش تعرفه‌های گمرکی به نصف، فروش اوراق مشارکت برای جمع آوری نقدینگی سرگردان، کنترل نقدینگی و پایه پولی کشور از مجموعه سیاست های دولت در جهت کاهش ریشه های تورمی است که در لایحه بودجه ۹۲ دیده شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای حداد عادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس از من خواست تا اعلام کنم این فراکسیون مخالف رد کلیات لایحه بودجه است و از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز می خواهیم تا با اعلام مخالفت خود فضایی به وجود آورند تا کشور در یک شرایط تعادلی مسیر خود را ادامه دهد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار