كاهش بیماری های پوستی در فصل بهار با استفاده از ضد آفتاب های مناسب

خبرگزاری پانا: پزشك متخصص پوست و مو در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت : بسیاری از بیماری ها وحساسیت های پوستی با آغاز فصل بهار شیوع بیشتری پیدا می كند، بنابراین آگاهی از نحوه بروز، راههای پیشگیری و درمان آن ضروری به نظر می رسد.

کد مطلب: ۷۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر غزاله جعفری پزشك متخصص پوست و مو گفت: با تغییر فصل و شدت میزان تابش آفتاب، بیماری های پوستی متناسب با فصل نیز افزایش می یابد.

دكتر جعفری افزود: PLE یا راش پلی مورف یكی از شایع ترین بیماری های پوستی این فصل است كه به شكل ضایعات مسطح یا برجسته به رنگ قرمز كم رنگ همراه با خارش روی صورت و پشت دست ها ظاهر می شود.

وی تصریح کرد: ضایعات این بیماری در نواحی در معرض نور آفتاب بروز می كند و در برخی موارد فقط با خارش همراه است و ضایعه ای ایجاد نمی كند و گاهی اوقات هم با ضایعات تاول مانند، همراه می شود كه با استفاده از كورتون های موضعی، آنتی هیستامین های خوراكی و دوری از نور آفتاب قابل كنترل و درمان است.

وی كهیر آفتاب را یكی دیگراز بیماری های شایع پوستی این فصل اعلام می كند و اظهار می دارد : برخی از افراد با نیم ساعت در معرض آفتاب قرار گرفتن به ضایعات كهیر مانند،دچار می شوند كه با خارش شدید چند دقیقه ای تا چند ساعتی همراه است و خود به خود برطرف می شود.

دکتر جعفری در ادامه عنوان کرد: با استفاده از كلاه، دستكش نخی، كرم ضد آفتاب متناسب با پوست نیم ساعت قبل از بیرون رفتن می توان از بروز ضایعات پوستی این فصل پیشگیری كرد.

وی اظهارداشت : در فصل بهار آفتاب سوختگی و خشكی پوست كه با قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش ناحیه گوش، دست ها، صورت و پشت گردن همراه است بیشترین دلیل مراجعه بیماران به كلینیك ها و پزشكان متخصص پوست است.

به گفته این پزشك متخصص، بروز كك و مك، مشكل شایع بسیاری از كودكان ، نوجوانان و بزرگسالان در این فصل است كه ارتباط مستقیم با نور آفتاب دارد و استفاده از ضد آفتاب، آنتی اكسیدان های خوراكی به ویژه میوه و سبزی های تازه موثرترین روش پیشگیری است.

وی خاطر نشان کرد: پر رنگ شدن لك های بارداری یا ملاسما شكایت شایع زنان در این فصل است كه به دلیل تغییر زاویه خورشید و تغییر فصل رخ می دهد.

دکترجعفری، استفاده از كرم ضد آفتاب برای محافظت پوست را مانند مسواك و خمیر دندان برای سلامت دندان ها لازم و ضروری می داند و می گوید : كودكان و افراد دارای پوست های حساس باید از ضد آفتاب های فیزیكال وافراد عادی می توانند از تركیب ضد آفتاب های فیزیكال و شیمیایی به منظور حفاظت از نور آفتاب استفاده كنند.

وی افزود : افراد با پوست چرب باید ضد آفتاب های فلوئید، لوسیون و یا بدون چربی و افراد دارای پوست خشك باید از ضد آفتاب هایی با خاصیت آبرسان استفاده كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار