معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

معلم عنصر اصلی و کلیدی کیفیت بخشی به کلاس‌های چند پایه است

سنندج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش کردستان در همایش کیفیت بخشی آموزشی به کلاس‌های چند پایه در مریوان گفت: معلم عنصر اصلی و کلیدی کیفیت بخشی به کلاس‌های چند پایه است.

کد مطلب: ۷۱۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

همایش کیفیت بخشی آموزشی به کلاسهای چند پایه در مریوان با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این همایش با تمجید از عملکرد مجموعه آموزش ابتدایی مریوان گفت: حوزه ابتدایی شهرستان یکی از حوزه های موفق و پیشرو در سطح استان است که توانسته با عملکرد خوب و چشمگیر در شاخص های عملکردی کارنامه درخشانی داشته باشد.

وی افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد است و دوره ابتدایی تحصیلی با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب، رسیدن به این مهم را هموار می کند و شهرستان مریوان هم علی رغم محدودیت های موجود از این نیروی انسانی که سرمایه ارزشمند هستند به درستی بهره برده است.

عبدالهی عنوان کرد: رویکرد یادگیری در سطح جهان دچار تغییرات اساسی شده و از حافظه محوری به سمت مهارتی و مشارکتی تغییر کرده است و به همین جهت است که آموزش ابتدایی در اولویت برنامه های توسعه ای قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دوره ابتدایی یک فرصت طلایی است و باید از این فرصت در جهت رشد مهارت ها در دانش آموزان بهره گرفت؛ عنوان کرد: دوره ابتدایی در تعریف جدید پایه و اساس تعلیم و تربیت است و شکل گیری شخصیت و هویت بخشی در کودکان و نهادینه شدن ارزش ها ،آداب و رفتارهای پسندیده و کسب مهارت های زندگی و جامعه پذیری و در کل تربیت یک شهروند خوب در این دوره اتفاق می افتد و نقش معلم نقش کلیدی است.

وی تصریح کرد: دروس مختلف مانند ریاضی، علوم، فارسی و...در نظام تعلیم و تربیت جدید و پویا هدف نیستند بلکه وسیله و ابزاری برای کسب مهارتهای زندگی و اجتماعی است.

صدیقه عبدالهی در ادامه اظهار کرد: شاخص سواد یکی از مؤلفه های مهم توسعه است و توجه به این شاخص بویژه در دوره پیش دبستانی و ابتدایی به پیشرفت و توسعه جوامع منجر می شود.

این مقام مسئول با اشاره به حذف آزمون ها در دوره ابتدایی، اظهار داشت: حرکت های ارزشمندی در سطح وزارت برای بازگشت دوباره آرامش به دوره ابتدایی با حذف آزمون های متعدد در این دوره آغاز شده است که قابل تقدیر و تمجید است.

وی در ادامه موضوع کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در کلاس های چند پایه را یادآور شد و گفت: معلم عنصر اصلی و کلیدی کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه است که می بایست در کمترین زمان ممکن و با مهارت خاص و حرفه ای خود به تحقق اهداف تعلیم و تربیت کمک کند.

عبدالهی از راهبران آموزشی به عنوان سفیران تحول در دوره ابتدایی نام برد و عنوان کرد: راهبران آموزشی زمینه ارتقای مهارتهای حرفه ای معلمان بویژه در کلاس های چند پایه را بر عهده دارند و باید به دید ارشادی و اصلاحی به ارتقای کمی و کیفی فعالیتها کمک کنند و این خود رسالت مهمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار