رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان خبرداد:

ضدعفونی بیش‌ از 2هزار خودرو در داکت قرنطینه نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت :به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های طیور به استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 120 خودروی ویژه حمل طیور زنده در داکت پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان ضدعفونی شده‌ است.

کد مطلب: ۷۱۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ،محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار داشت: قرنطینه و نظارت یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی بوده و نقش بسیار موثری در کنترل بیماری‌ها دارد به طوری که در صورت رخداد بیماری در یک منطقه و رعایت شرایط قرنطینه‌ای و اقدامات لازم متناسب با بیماری می‌توان به طور چشمگیری بیماری را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کرد .

وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از راههای مختلف از جمله مهاجرت پرندگان وحشی، جابجایی پرندگان آلوده، انتقال مکانیکی مانند خودروها و سبدهای آلوده می تواند انتقال داده شود .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: عوامل بیماری‌زا از طرق مختلفی قابلیت انتقال دارند که یکی از این راهها، انتقال مکانیکی توسط چرخ‌ها و بدنه وسایط نقلیه است که در راستای جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا از این طریق، ضدعفونی خودروهای حمل طیور از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی اجباری است .

راه انجام ادامه داد: پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و علاوه بر ضدعفونی خودروهای حمل دام و طیور، وظیفه نظارت و کنترل کلیه محموله های دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی را برعهده دارد .

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 120 کامیون حمل طیور قبل از ورود به مرغداری‌های استان ضدعفونی شده تا احتمال انتقال بیماری‌ها در بین واحدهای پرورش مرغ گوشتی کاهش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار