در گفتگو با کارشناس تربیت بدنی آموزش پرورش چادگان مطرح شد

شناسایی استعداد ها هدف المپیاد درون مدرسه ای/کمبود بودجه مهمترین معضل طرح

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش چادگان در بیان اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: هدف ما ایجاد شادابی و نشاط برای دانش آموزان است و دانش آموزان با فعالیت‌های ورزشی در درس‌های خودشان بتوانند موفق باشند.

کد مطلب: ۷۱۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

از چند سال پیش تابه‌حال طرحی به نام المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس شهرستان اجرا می‌شود که چگونگی برگزاری آن را از کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش چادگان جویا شده‌ایم.

رضا علی هاشمیان درباره دلیل اجرای این برنامه‌ها گفت: یکی از اهداف آموزش‌ و پرورش تربیت نسلی شاداب و بانشاط است که در کنار فراگیری علوم مختلف از سلامتی تحرک و پویای لازم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: مدارس کشور مأموران اصلی‌ترین پایگاه برای فعالیت‌های ورزشی تعلیم تربیت هست که آموزش‌وپرورش در این موضوع موردتوجه قرارگرفته و از طریق برگزاری المپیادهای ورزشی شادابی و نشاط را برای دانش آموزان به وجود می‌آورد.

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش چادگان در بیان اهداف المپیاد درون مدرسه‌ای گفت: هدف ما ایجاد شادابی و نشاط برای دانش آموزان است که دانش آموزان با فعالیت‌های ورزشی در درس‌های خودشان بتوانند موفق باشند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: این المپیاد می تواند باعث بروز و شناسایی استعدادهای دانش آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی بشود و از آن طریق دانش آموزان نخبه را به مسابقات منطقه‌ای و استانی اعزام کرد، یعنی دانش‌آموزانی که توانستند در مدرسه رتبه‌های برتر را کسب کنند، شناسایی می‌شوند و ما از آن طریق در هر رشته ورزشی آن‌ها را به استان می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: اگر دانش آموزان قابلیت‌های خودشان را نشان بدهند و از همین راه می‌توانند به مسابقات کشوری بالاتر دست پیداکنند .

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش چادگان بابیان اینکه یکی از اهداف المپیادهای ورزشی این است که دانش آموزان اشتیاق بیشتری پیدا کنند زیرا که وقتی دانش‌آموز ورزش می‌کند شادابی و نشاط باعث می‌شود تنبلی سستی از بین برود و جسم سالم داشته باشد که هم در برنامه زندگی خودش و بخصوص در درس‌هایش موفق‌تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان از این طریق می‌توانند در رشته ورزشی که استعداد دارند خودشان را به مسابقات جهانی و بالاتر برسانند که پیش‌زمینه آن مدرسه است.

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش چادگان اظهار داشت: برای المپیادهای درون مدرسه‌ای ابلاغیه از وزارت کشور به استان داری‌ها و فرمانداری‌ها و آموزش‌وپرورش و تمام ارگان‌های کشوری انجام‌شده است تا در این برنامه دست‌به‌دست هم بدهند و امکانات را فراهم کنند و ما با امکاناتی که درتوان شهرستان و آموزش وجود دارد، تلاش خود را انجام خواهیم داد، بازم هم نیاز است که مسؤولین توجه بیشتری بکنند چراکه از این طریق بسیاری از مشکلات و موانعی که در شهرستان هست از بین می‌روند .

هاشمیان در پاسخ به این سؤال که تعداد رشته‌های برگزاری المپیاد به چه تعداد است، گفت: در رشته‌های المپیادهای ورزشی ما با توجه به موقعیت مکانی مدرسه مسابقات و رشته‌ها را برگزار می‌کنیم؛ یک موقعی هست در شهر یک سری امکانات ورزشی داریم ولی در روستاها نداریم ولی بیشترین ورزش‌ها در منطقه ما انجام می‌شود و اولویت نیز با بازی‌های بومی و محلی هم برای پسران و برای دختران و با توجه به مقطع تحصیلی و دوره تحصیلی است و رشته‌هایی مثل فوتبال والیبال و تنیس روی میز و دیگر رشته‌ها که در منطقه ما امکان‌پذیر است، انجام می‌شود.

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش چادگان بابیان اینکه رشته‌هایی مثل شنا با توجه به این‌که امسال در شهر ما استخر وحدت ذوب‌آهن را داشتیم م برای این کار برنامه‌ریزی مخصوصی کردیم وباتوجه به اینکه ما دانش آموزان بااستعدادی و باعلاقه‌ای داشتیم این رشته ورزشی برگزار شد، ولی متأسفانه ما در اطراف و حومه به خاطر این‌که امکانات کافی نداشتیم برگزارنکردیم .

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که برای المپیادهای ورزشی وجود دارد، کمبود بودجه هست که قرار بود از وزارت خانه واموزش و پرورش بودجه‌ای دراین‌باره بدهند که در ای چندساله پرداخت‌نشده و همه هزینه‌هایی که هست از طریق کمک‌های مردمی و اولیا دانش آموزان هست و خود آموزش پرورش بودجه‌ای دراین‌باره ندارد.

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش چادگان درباره زمان آغاز المپیاد گفت: از هفته تربیت‌بدنی یعنی از بیست وششم مهر ماه تا دوم آبان ماه افتتاحیه است، ولی به خاطر شرایط منطقه از بیست و ششم مهر به مدت یک ماه ما برنامه‌ریزی کردیم و برای افتتاحیه مدارس یعنی یک برنامه و نظم خاصی دادیم و اختتامیه از اول اردیبهشت‌ماه به مدت پانزده روز است که برای مسابقاتی که دانش آموزان برگزار کردند ما اختتامیه برگزار می‌کنیم و به نفرات و تیم‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود .
هاشمیان ادامه داد: ما برای تیم‌ها و افراد امکانات برای تمرین مناسب و لباس مناسب می‌دهیم تا بتوانند رتبه‌های برتر را کسب کنند و سال گذشته در رشته دوی صحرا نوردی نیز رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار