مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا: ایران به برجام پایبند است

تهران (پانا) - مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا در گزارش ارزیابی خود از تهدیدات پیش روی این کشور اعلام کرده‌اند که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است و به این ترتیب تصمیمات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برجام بار دیگر از سوی رسانه‌های این کشور زیر سوال رفت.

کد مطلب: ۷۱۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به اساس گزارش واشنگتن پست، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه در نشستی با سناتورهای کنگره آنها را در جریان ارزیابی‌های سالانه خود ازتهدیدات پیش روی این کشور قراردادند.

گزارش ها از این جلسه حاکی است که ارزیابی های مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا (رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا، رئیس سیا، رئیس اف‌ابی‌ای و مدیر اطلاعات ملی آمریکا) نشان می‌دهد که این تهدیدها تفاوت فاحشی با دستورات ترامپ دارند.

در بخشی از این گزارش به توافق هسته‌ای ایران اشاره و تأکید شده است بر اساس ارزیابی این توافق به نحو گسترده ای کار می‌کند.

بر اساس گزارش ارزیابی مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا، «اجرای توافق هسته‌ای، در صورتی که ایران همچنان به مفاد آن پایبند بماند، زمانی را که تهران برای ایجاد ساخت مواد مورد نیاز سلاح هسته‌ای نیاز دارد از چند ماه به حدود یک سال افزایش داده است.»

بنابر این ارزیابی، این توافق همچنین «شفافیت فعالیت هسته‌ای ایران را افزایش داده است.»

به گزارش پانا، رسانه‌‌های آمریکایی در پی برگزاری این نشست و ارزیابی منتشر شده در تحلیل‌های متعددی بیان کرده‌اند که بسیاری از تصمیمات دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری در آمریکا بر خلاف تهدید هایی بوده که در این گزارش به آن اشاره شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، تغییرات اقلیمی آب و هوا که ترامپ آن را لغو کرد، موضوع روابط با روسیه و ... از موضوعاتی است که در این ارزیابی به آن اشاره شده و نمایانگر تصمیمات غیر منطقی رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

در همین راستا نیز تأکید بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی مقامات ارشد آمریکایی نشان دهنده تصمیمات نادرست دونالد ترامپ درباره برجام و تهدید‌های مکرر او برای خروج از توافق هسته‌ای با وجود مخالفت‌های دیگر اعضای این توافق یعنی اعضای اتحادیه اروپا و روسیه و چین بوده است.

دونالد ترامپ در آخرین تهدید خود در زمان تمدید لغو تحریم‌های ایران براساس برجام متحد‌ان اروپایی خود را تهدید کرده است که در صورت تغییر ندادن برجام از این توافق خارج خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار