سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبرداد:

فعالیت 382 مدرسه غیر دولتی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه است.

کد مطلب: ۷۱۱۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جلسه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیر دولتی آذربایجان غربی صبح امروز با حضور دکتر بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«اردشیر سید سیاح» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه صیانت از مدارس غیر دولتی به شکل صحیح و قانونی، وظیفه شورای نظارت است؛ اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی است چراکه این مراکز بخشی از نیازهای آموزشی کشور را تامین می کنند.

وی گفت: تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه می باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مدارس غیردولتی بیش از 37 هزار دانش آموز را در سطح استان تحت پوشش برده اند.

به گفته سیدسیاح، جلب اعتماد عمومی، مشکل فضای آموزشی و توجه به مسائل تربیتی از مهمترین چالشهای مدارس غیر دولتی است.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: قانون و تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، فصل الخطاب مشکلات حقوقی مدارس غیردولتی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی در کشور است و فرآیند اخذ یا ابطال مجوز برای مدارس غیردولتی باید از طریق این نهاد پیگری شود.

وی با اشاره به یکی از مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی در جهت تسهیل مدیریت مدارس گفت: بر اساس این مصوبه هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس دولتی با رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد بود.

بهادری خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی این مصوبه، فرهنگسازی در خصوص اصلاح الگوی مصرف می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار