اجرای سرود 1357 نفری دانش‌آموزان در روز 22 بهمن در شیراز

شیراز ( پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از اجرای سرود 1357 نفری دانش آموزان پیشتاز تشکیلات این سازمان در قالب گروه همسرایان فجر در روز 22 بهمن ماه در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۱۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و اهداف انقلابیون اظهار کرد: آنچه امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب برای ما حائز اهمیت است انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل چهارم انقلاب است .
وی لازمه ایجاد ارتباط نسل حاضر و دانش‌آموزان با انقلاب و آرمان‌های شهدا را در درک هویت ملی و دینی دانست و افزود: در همین راستا مضمونی که برای سرود امسال در نظر گرفته شده دو اثر است یکی با نام «خلیج فارس» از مرحوم دکتر افشین یداللهی و دیگری با نام «ایران« از سروده های استاد محمود شاهرخی که بهزاد واحدی آهنگسازی و تنظیم آنها را انجام داده است.
وی در خصوص علت انتخاب این سروده‌ها گفت: امسال ما شاهد اهانت‌هایی نسبت به خاک و وطنمان از سوی سیاستمدارانی چون ترامپ بوده‌ایم و انتخاب این سروده‌ها که موجب تحریک غرور ملی در ایران اسلامی می شود، پاسخی است به این اهانت‌ها.

کارگردان اجرای همسرایان فجر، نیز با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار و برخلاف سالهای قبل، دختران پیشتاز اجرای سرود را برعهده دارند گفت: ترکیب دانش‌آموزان حاضر در این گروه از نواحی چهار گانه آموزش‌وپرورش شیراز هستند که به صورت جداگانه تمرین کرده‌اند و در روز 21 بهمن ماه برای هماهنگی بیشتر و اجرای آزمایشی گردهم جمع می شوند.

بهزاد واحدی با بیان اینکه اجرای این سرود همراه با اُپرت‌های کوتاه نمایشی است، افزود: اجرای این برنامه باشکوه و آهنگ آن با زمینه حماسی - رزمی تنظیم شده است و حامل چند پیام از جمله وحدت و یکپارچگی، ایران همیشه سربلند و پیروز و خلیج تا ابد فارس است.

وی در پایان اظهار داشت: این 1357 نفر دانش آموز نماینده سایر دانش آموزان عاشق سرزمین و ایران و انقلاب هستند که با اجرای پرقدرت و حماسی خود در حضور مردم و مسئولان در روز 22 بهمن شور و شوق خاصی را به برگزاری جشن سی و نهمین سالگرد انقلاب می بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار