همایش پیشتازان انقلاب

به مناسبت دهه مبارکه فجر همایش بزرگ پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی آموزش وپرورش ناحیه دو مشهد با عنوان "پیشتازان انقلاب" در مکان تالار تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۰۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، به منظور گرامیداشت یوم ا... دهه فجر و تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ، همایش بزرگ تشکیلات پیشتازان و فرزانگان این ناحیه با حضور مالک اشرفی مشاور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش وپرورش و رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی، روحانی نیا مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو مشهد و دانش آموزان در مکان سالن تالار تربیت برگزار شد .

مالک اشرفی مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش و مدیرسازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی در جمع پیشتازان و فرزانگان ناحیه دو مشهد گفت: خوشحال هستیم که امسال نمادی از همت بزرگ این مردم و شما دانش آموزان عزیز را در روز ۲۲بهمن در خیابان امام رضای مشهد به منصه ظهور خواهیم گذاشت و امسال به دلیل اجروقربی که ما برای پرچم جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم، شعار خود را "هر دانش‌آموز با یک پرچم جمهوری اسلامی ایران" قرار داده‌ایم. در تمامی دنیا پرچم هر کشور بالاترین نماد آن جامعه است و در روز ۲۲ بهمن پرچم به دست در این مراسم باشکوه شرکت خواهیم کرد و اتحاد خود را نیز دوباره به رخ جهانیان خواهیم کشاند.

در ادامه ایشان به مراسم روز درختکاری (پانزدهم اسفندماه) و شور نیکوکاری (شانزدهم اسفندماه) اشاره کرد و افزود: امیدوارم دانش آموزان در روز درختکاری با کاشت حداقل یک درخت با دستان خود بتوانند در آینده سهیم باشد و نیز در روز شور نیکوکاری به کمک دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت برویم و باعث شادی آن‌ها در آستانه عید نوروز شویم.

روحانی نیا مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد با توجه به منش ۱۲ گانه پیشتازان و فرزانگان گفت: این منش‌ها سراسر معنویت، اخلاق، خودباوری و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان است. در مجموعه آموزش‌وپرورش به دنبال این‌گونه منش‌های اخلاقی هستیم و آن چیزی که در جامعه ما مغفول و کمتر به آن بهاداده شده که این روزها ارزش‌های بلند انسانی در جامعه کمتر شده است.

وی هدف مجموعه سازمان دانش‌آموزی را احیای اینگونه ارزش‌های الهی و انسانی دانست و افزود: دانش آموزان باید به این اخلاق متخلق باشند، این 12 منش سرمشق بهتر و راحت‌تر زندگی کردن در یک جامعه اخلاقی است. باید این اخلاقیات را درون خود، خانواده و جامعه گسترش داد.

روحانی نیا تمامی این اهداف را مقدس دانست و عنوان کرد: باید در جهت رشد و پیشرفت این اهداف تلاش کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای پیشرفته و هدفمند داشته باشیم، مسئولیت سنگینی بر دوش شما دانش آموزان پیشتاز و فرزانه است و اگر این اهداف به‌خوبی انجام شود، کاری بزرگ انجام داده‌اید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار