وزیر آموزش و پرورش

امام خمینی (ره) با تغییر سرنوشت یک نسل، اسلام و ایران را در مسیر جدیدی قرار داد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع نمازگزاران حوزه ستادی به منش و سیره امام راحل (ره) اشاره کرد.

کد مطلب: ۷۱۰۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز سیدمحمد بطحایی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در نمازخانه ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد وخاطره بنیانگذار کبیر انقلاب همه شهدای راه انقلاب و همچنین آرزوی توفیق و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی توانست بدون هیچ پشتوانه حزبی، مالی و حمایت صاحبان قدرت سرنوشت یک کشور را تغییر دهد و تمدن ایران واسلام را در مسیر جدیدی قرار دهد.

وی افزود: امام راحل با دست خالی توانست در برابر طاغوت قیام کند و بدون تکیه برقدرت های خارجی، ظلم حکومت طاغوت را ریشه‌کن کند.

بطحایی ادامه داد: این سؤال همواره در ذهن جامعه است که حضرت امام خمینی (ره) چگونه توانست پیروز شود و رمز ماندگاریش در تاریخ چیست؟

وی گفت: مهم‌ترین و بارزترین ویژگی که باعث شد تا امام (ره) در دل‌ها ماندگار شود و در سرنوشت یک نسل اثرگذار باشد این بود که امام (ره) فقط رضای خداوند برایش مهم بود و هر تصمیمی را با توکل به خدا و برمبنای رضایت حضرت حق اتخاذ می‌کرد و این مهم‌ترین عامل ماندگاری امام (ره) بود.

وزیر آموزش‌وپرورش اعتقاد راسخ به وعده خداوند را دومین ویژگی حضرت امام (ره) برشمرد و اذعان کرد: ایشان باتمام وجود بر تحقق وعده نصرت الهی ایمان داشت و از پیروزی اطمینان داشت؛ بنابراین باصلابت در مسیر حق گام برمی‌داشت و کوچک‌ترین شکی به نتیجه عمل خود نداشت.

وی گفت: اعتقاد حضرت امام (ره) به قدرت عقل، تدبیر و مشورت سومین ویژگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و تصمیماتش را بر مبنای اصول مذکور اتخاذ می‌کرد بنابراین هرگاه تصمیمی می‌گرفت به‌هیچ‌وجه از آن بازنمی‌گشت و بدون هیچ تردیدی آن را اجرایی می‌کرد.

بطحایی بیان کرد: آنچه در منش و مسیر مدیریتی امام (راحل) طی می‌شد کاملاً با مدیریت جهانی منطبق بود و این ناشی از تکیه ایشان بر عقل، تدبیر و مشورت بود.

وی گفت: متأسفانه امروزه علی‌رغم برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام راحل که هرساله انجام می‌شود عمل کردن به سیره و منش امام (ره) همچنان در جامعه محجور مانده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: بقای یک تصمیم به سه عامل، برای رضای خدا بودن، وعده خدا را حتمی دانستن و استفاده از قدرت عقل، تدبیر و مشورت، بستگی دارد و اگر تصمیمی براین اساس اتخاذ شود، تصمیمی ماندگار و پایدار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار