​«سرو زیر آب» روایت جدید باشه آهنگر در سینمای جنگ

تهران (پانا) - به نظر می رسد «سرو زیر آب» به دلیل تجربه محمدعلی باشه آهنگر در گونه دفاع مقدس و سینمای جنگ، اثری پخته و منسجم است.

کد مطلب: ۷۱۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان توانای سینمای ایران بعد از گذشت شش سال با فیلم جدیدی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است. او متولد سال ۱۳۴۱ در شهر دزفول است و فیلم های سینمایی «فرزند خاک»، «نبات داغ» و سریال های «تاصبح» و «نیمه گمشده» را در کارنامه کاری خودش دارد. اما موفق ترین فیلم سینمایی باشه آهنگر «ملکه» است. فیلمی که در سال ۹۰ موفق شد با ۱۴ نامزدی در سی امین جشنواره فیلم فجر و ۱۱ جایزه از شانزدهمین جشن خانه سینما رکورد دار بهترین فیلم سال باشد و جوایزی همچون بهترین بازیگری نقش اول مرد و بهترین بازیگری نقش مکمل مرد را به ترتیب برای میلاد کی مرام و حمیدرضا آذرنگ به ارمغان بیاورد.
به دلیل این سابقه و پیشینه مطلوب او به نظر می رسد «سرو زیر آب» هم فیلم موفق دیگری در کارنامه کاری باشه آهنگر باشد. او نویسندگی سرو زیر آب رو هم خود برعهده داشته و سید حامد حسینی هم این فیلم را تهیه کرده است. فیلمی که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته شده و به موضوع شهدای گمنام می‌پردازد.
در خلاصه داستان نسبتا طولانی سرو زیر آب که با یک سوال شروع می شود، آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب، چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهیش و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد...
این فیلم طولانی تر از زمان استاندارد فیلم های سینمایی است و در ۱۱۳ دقیقه روایت می شود. سرو زیر آب متعلق به ژانر دفاع مقدس هست و قصه اتفاقات و روزگاری است که بر شهدا و خانواده‌هایشان گذشته و اساس روایت در نبرد اهواز و جریان‌های اطراف آن است.
سرو زیر آب به دستان علیرضا زرین دست فیلمبرداری شده و بهزاد عبدی آهنگسازی آن را برعهده داشته است. حامد باشه آهنگر نیز در نگارش فیلمنامه اثر را همراهی کرده. آخرین ساخته باشه آهنگر دارای جلوه های ویژه میدانی و رایانه طراحی کانسپت و استوری برد هست و مراحل فنی دشواری را پشت سر گذاشته و صدابرداری و طراحی گریم این فیلم هم بر عهده عباس رستگار پور و محسن بابایی بوده است. امیدواریم که سینمای دفاع مقدس در دهه فجر و سالروز پیروی انقلاب اسلامی ایران بتواند موفقیت های باشه آهنگر در سینمای جنگ را تکرار کند.
بازیگران چهره زیادی در سرو زیر آب به ایفای نقش پرداخته اند. بابک حمیدیان که امسال یکی از پرکار ترین بازیگران جشنواره فیلم فجر است، در این اثر ایفای نقش اصلی را برعهده دارد. مینا ساداتی همسر او هم نقش مقابلش را بازی می کند. مسعود رایگان، حسین باشه آهنگر فرزند محمد علی باشه آهنگر، رضا بهبودی بازیگر خوب تئاتر، همایون ارشادی، ستاره اسکندری، هومن برق نورد شهرام حقیقت دوست بازیگرانی هستند که دست کم نامشان می تواند انگیزه تماشای فیلم سرو زیر آب را دو چندان کند. این ترکیب بازیگران در عین حال متفاوت است و سپردن نقش هایی که سهمی از فضای جنگ و جبهه دارند و با موضوعات این چنینی روایت می شوند، در نوع خود جالب توجه به نظر می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار