مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت:

از هر 4 روستای استان، یک روستا با تانکر آبرسانی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت:خشکسالیهای دو دهه خیر در خراسان جنوبی، آبرسانی سیار را که یک راه حل شرایط بحرانی است، به روشی معمول و پایدار تبدیل کرده است.

کد مطلب: ۷۰۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان حنوبی , براساس سرشماری سال 1395، این استان دارای هزار و 749 روستایدارای سکونت است که از این تعداد 831 روستا کمتر از 20 خانوار و 918 روستا نیز بالای 20 خانوار جمعیت دارند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: با درنظر گرفتن ایام پیک مصرف و تغییر الگوی مصرف در فصول گرم و سرد سال، به طور متوسط بین 420 تا 460 روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می شوند.


صفوی نژاد افزود: فرآیند آبرسانی سیار به عنوان یک روش مقابله با شرایط بحرانی است اما متأسفانه در خشکسالیهای دو دهه اخیر در خراسان جنوبی، آبرسانی سیار به روشی معمول و پایدار تبدیل شده است.


وی گفت: منابع آبی قابل دسترسی برای حدود 300 روستای استان به طور کامل از بین رفته و تنها منبع تأمین آب آنها، آبرسانی سیار است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، با بیان اینکه برخی روستاها دارای منابع آبی اندکی از جمله چشمه و قنات هستند افزود: بیش از 125 روستا در استان در حد مصارف شرب به منابع آبی محلی دسترسی دارند و آب بهداشت خود را از طریق آبرسانی سیار، تأمین می کنند.

صفوی نژاد گفت: هم اکنون آبرسانی سیار توسط تعاونی دهیاری های روستایی و با به کارگیری 31 دستگاه تانکر در خراسان جنوبی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار