مدیرکل میراث فرهنگی قم: گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد

قم (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی قم گردشگری را دارای نقشی مهم و موثر در ایجاد اشتغال پایدار می‌داند.

کد مطلب: ۷۰۹۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی قم در جمع مردم شهر دستجرد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: طبق سند چشم انداز 20 ساله که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شد ایران تا سال 1404 باید به جایگاه اول منطقه برسد.
وی ادامه داد: به فضل الهی و همت مردم و دلسوزان نظام، قبل از سال 1404 ایران از لحاظ نظامی و سیاسی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و باید تلاش کنیم که از لحاظ اقتصادی هم به مقام اول منطقه دست پیدا کنیم.
وی افزود: در سند چشم انداز، صنعت گردشگری نقش مهمی از لحاظ اقتصادی دارد. چرا که این صنعت بعد از صنایع نفت و خودرو سازی از لحاظ میران درآمد و اشتغال پایدار مقام سوم را در جهان دارد.
رضایی گفت: ایجاد تأسیسات گردشگری و بهره‌برداری از آن‌ها و فراهم کردن صدهاهزار فرصت شغلی پایدار، عمده فعالیت‌هایی هستند که گردشگری و سرمایه‌گذاری در افق چشم‌انداز 1404 در اقتصاد ایران فراهم خواهد کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر، بیش از 2.5میلیون نفر گردشگر و مسافر خارجی و 20میلیون نفر گردشگر و مسافر داخلی در طول یک سال وارد استان قم می‌شوند که باید در سند چشم‌انداز 1404 گردشگران ورودی خارجی از 2.5میلیون نفر به 8میلیون نفر و گردشگران داخلی از20میلیون نفر به 41میلیون نفر در سال افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در سند چشم انداز تخت‌های اقامتی استان نیز از 11 به 30هزار تخت افزایش خواهد یافت.
رضایی، با اشاره به اهمیت گردشگری در منطقه خلجستان و شهر دستجرد، گفت: استان قم دارای 12 منطقه نمونه گردشگری است که به‌تصویب هیئت‌دولت رسیده و از این تعداد، سه منطقه نمونه گردشگری در بخش خلجستان قرار دارد که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای این منطقه به لحاظ گسترش و توسعه گردشگری است.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و هم چنین در بخش صنایع دستی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و آمادگی پرداخت هر گونه تسهیلات را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار