تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

هاشمی شاهرودی: کاری نکنیم دشمن خیال کند می‌تواند در کشور انشقاق ایجاد کند

تهران (پانا) - رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۷۰۸۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز شنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرمان های امام راحل در حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه باید در جهت اتحاد و همدلی جامعه تلاش کنیم و از هرگونه کاری که باعث سوء استفاده دشمنان و برهم زدن اتحاد داخلی و ایجاد انشقاق در جامعه می شود، دوری کنیم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه بر خلاف بسیاری از تعابیر، بر اساس عقل و منطق بنا شده است و همانگونه که تجربه نشان داده است این نهاد با به کاری گیری اصول عقلی و شرعی، نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به اقتدار برسیم بایستی زیر چتر ولایت فقیه قرار گیریم و با همدیگر وحدت و یکپارچگی داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه زندگی مردان بزرگ تاریخ به زندگی دنیوی خلاصه نمی شود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) یکی از بزرگ مردان تاریخ جهان است که زندگی پربرکت ایشان به زندگی در پوست و استخوان خلاصه نشد، به طوری که آرمان ها، اهداف، مقاصد و آثار وجودی ایشان سال ساری و جاری است.

وی افزود: امام راحل با توفیقاتی که خداوند به ایشان عنایت فرمودند؛ توانستند با اخلاص در عمل، خلوص نیت و وقف زندگی خود در راه زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی پدیده و انقلابی را در جهان معاصر ایجاد کنند که بیشتر شبیه یک معجزه است.

وی ادامه داد: انقلاب بزرگ امام راحل با رویش و توسعه خود باعث بیداری اسلامی ملل مسلمان، مقاومت امت مسلمین در مقابل مستکبران، در هم ریختگی برنامه های کشورهای استکباری در منطقه و برچیده شدن تفکر لیبرالیسمی و کمونیسمی در منطقه شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه راه امام خمینی(ره) همچنان در میان امت ها و ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان زنده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران سه خصلت بزرگ شرعی بودن، تکیه بر عقل داشتن در حل مسائل و مردمی بودن را از ابتدا داشته است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل مدت های قبل از ایجاد حکومت اسلامی در نجف اشرف موضوع ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی را مورد تحقیق و بررسی قرار داده بود، ابراز کرد: امام (ره) از ابتدای نهضت اسلامی به دنبال احیا و اجرای شریعت الهی در جامعه بود و برهمین مبنا نظام مقدس اسلامی را ایجاد کرد.

وی در ادامه به خصلت استفاده از منطق و عقل در پیشبرد برنامه های نظام اسلامی توسط امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: معمار کبیر انقلاب همواره به استفاده از احکام عقلی و منطقی در پیشبرد امور انقلاب و نظام اسلامی تاکید ویژه داشت و از همین رو بود که جمهوری اسلامی ایران را تحت نظر ولایت فقیه ایجاد کرد.

وی به خصلت مردمی بودن نظام اسلامی ایران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با شرکت دادن توده های مردم و آوردن آنان به صحنه های مختلف جامعه کار پر عظمتی انجام داد که بر اساس آن مردم به نظام اسلامی چنان عاشق و دلبسته شدند که از همه تعلقات خود گذشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توجه خاصی به ایجاد مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتند، افزود: این نهاد انقلابی در طول حیات پر برکت خود خدمات ارزنده ای به نظام اسلامی و ولایت فقیه داشته است و تاسیس این نهاد توسط امام راحل نشان از عمق نگاه ایشان به مسائل جامعه را دارد.

آیت الله هاشمی شاهرودی نتیجه بزرگ انقلاب اسلامی ایران در منطقه را اسلام خواهی و عدالت طلبی مردم منطقه عنوان کرد و یادآور شد: دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری و افراطی تند رو مانند داعش به دنبال تحریف واقعیت اسلام خواهی و عدالت طلبی مردم منطقه هستند.

وی عنوان کرد: حرکت های مغرضانه کشورهای استکباری در منطقه روز به روز باعث بی آبرویی آنان می شود و همین امر باعث عزت و کرامت بیشتر حرکت بزرگ اسلامی امام خمینی(ره) می گردد.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با یادگار امام حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار