وزیر آموزش‌وپرورش: توسعه عدالت آموزشی مهم‌ترین هدف نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش مهم ترین هدف این وزراتخانه را توسعه عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۷۰۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

سیدمحمد بطحایی در خبر ۲۱ شبکه یک به برخی دستاوردهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های درنظرگرفته گرفته شده پوشش تحصیلی دانش آموزان را توسعه دادیم که البته این مسیر تداوم خواهد داشت.

وی افزود: مهم ترین موضوعی که مورد توجه قرار دادیم توسعه عدالت آموزشی است که قدم هایی برای این هدف برداشته شده است.

مدارس غیردولتی به کمک آموزش و پرورش آمدند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۲۰۰هزار دانش آموز را امسال به مدارس بازگرداندیم گفت: برای توسعه پوشش تحصیلی برنامه های متعددی شامل مدرسه سازی، کمک مدارس غیردولتی و انعطاف در پذیرش دانش آموزان را مورد توجه قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر نرخ دستیابی به آموزش در مقطع ابتدایی 1/8 درصد افزایش یافته است عنوان کرد: برای پوشش تحصیلی اتباع خارجی هم دستاوردهای قابل قبولی داشتیم.

پیش بینی اعتبار مدرسه سازی در مناطق محروم

بطحایی از پیش بینی اعتباری ویژه و قابل توجه برای مدرسه سازی در مناطق محروم خبر داد و گفت: امیدواریم در مجلس این اعتبار به تصویب برسد البته در مجلس قدم های خوبی برای مدرسه سازی در مناطق برداشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش به تمهیدات پاداش پایان خدمت فرهنگیان هم اشاره و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق پیگیر این قضیه بود و ردیف بودجه جدیدی از محل یک درصد درآمد شرکت های دولتی به آن اختصاص یافته است.

وی درباره تامین این پاداش بدون تاخیر و ور زمان مقرر بیان کرد: تبصره هایی برای پرداخت پاداش درنظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت این تبصره ها پرداخت به موقع باشد.

بهره گیری از ظرفیت فرهنگیان

بطحایی درباره انتخابات اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از میان معلمان گفت: باید از ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰هزار فرهنگی موجود بهره ببریم بنابراین در صندوق ذخیره فرهنگیان افراد واجد شرایط در سامانه طراحی شده اعلام کاندیداتوری برای حضور در هیئت امنای صندوق می کنند و بعد از انتخابات دو مرحله ای آن ۲نفر عضو هیئت امنا و بازرس از میان معلمان انتخاب می شود.

وزیر آموزش و پرورش به برنامه ای برای کاهش اضطراب دانش آموزان اشاره و عنوان کرد: استرس دانش آموزان ناشی از آزمون های متعدد و کتاب های کمک آموزشی گوناگونی است که برنامه ریزی برای کاهش این اضطراب داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار