مدیرکل آموزش وپرورش گلستان

در هنرستان ها باید به دنبال آموزش منجر به تولید باشیم

درجلسه مدیران تولید محور هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان گلستان، اهداف پیش روی هنرستان های فنی و حرفه ای با توجه به سند تحول بنیادین، مورد بحث قرار گرفت.

کد مطلب: ۷۰۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، محمدرضا وطنی در این جلسه اظهار داشت:به لحاظ نظری و تئوری، فلسفه وجودی هنرستان ها، افزایش مهارت و کارایی نیروی انسانی و افزایش تولید و کیفیت تولید در دانش آموزان است. بنابراین آموزشی که منجر به تولید شود و تولیدی که بتواند بازار را بدست آورد هدف و منظور است. سه مانع ساختاری، منابع ، قوانین و مقررات در اجرای آموزش های همگام با تولید وجود دارد که تلاش های خوبی در راستای مرتفع کردن این موانع انجام شده است.

وطنی،شرکت های تعاونی را یکی از راهکارهای اساسی در جهت مرتفع کردن موانع دانست و بیان کرد: تسهیلات بانکی جهت خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها، در قالب شرکت های تعاونی قابل اعطا می باشد. وی گفت: در قالب شرکت های تعاونی دیگر نیاز نیست درآمدهای حاصل از تولید، به بخش دولتی واریز و برگشت داده شود و در واقع تشکیل شرکت های تعاونی جداشدن از بخش دولتی است و هیچ مانعی بر سر راه آنها وجود نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: نقش هنرستان ها تقویت نیروی ماهر و آموزش همگام با تولید متناسب با نیاز بازار کار است .در این راستا مدیران هنرستان ها باید تلاش بیشتری نمایند تا بتوانند کیفیت هنرستان ها را بالاتر ببرند. البته توجه به کیفیت در تولید نیز باید مدنظر باشد تا جذب مشتری بیشتری را به همراه داشته باشد و با بهره وری از حداقل منابع به هدف نهایی آموزش در هنرستان ها دست پیدا نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار