چهارمین المیپاد ورزشی درون مدرسه ای در مدرسه تمام تشکیلاتی وکیلی ۱۱ شهرخرو برگزار شد

چهارمین المیپاد ورزشی درون مدرسه ای در مدرسه تمام تشکیلاتی وکیلی ۱۱ شهر خرو با حضور ریاست اداره آموزش و پروش زبرخان و دیگر مسئولین محلی برگزار شد

کد مطلب: ۷۰۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی،سید مجتبی تاراش رییس اداره آموزش و پرورش زبرخان گفت:شرکت در فعالیت‌های ورزشی به اجتماعی شدن و کسب مهارت‌ و کفایت و همچنین دوست‌یابی و ارتباط سالم با همسالان کمک می‌کند.

تاراش خاطرنشان کرد:هرچه برنامه‌های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی‌ها کمتر خواهد بود و ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انضباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند.


وی افزود:آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند و دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد.


سید علی حسینی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زبرخان همچنین در حاشیه برگزاری این المپیاد ورزشی با اشاره به سخن شهید رجایی در خصوص اهمیت کار مربیان ورزشی در مدارس گفت: به ‌قدری که معلمان ورزش می‌توانند در میدان ورزش بچه‌ها را تربیت کنند، در کلاس واقعاً نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد، برای این‌که در کلاس، بچه‌ها خودشان را جمع‌وجور می‌کنند و آدم نمی‌فهمد که ذات آنها چیست.

حسینی با اشاره به دلایل مهم ورزش در مدارس تصریح کرد:از جمله دلایل مهم می توان به سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان،رشد تکامل و یادگیری حرکتی مناسب با سن تربیت فردی و گروهی،پشتوانه‌ قوی برای ورزش قهرمانی،عادت به ورزش کردن اشاره کرد.

وی افزود:دانش‌آموزان باید هر روز به فعالیت‌های منظم ورزشی براساس قدرت بدنی‌شان بپردازند تا قدم‌های صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب می‌شود استخوان‌ها، مفاصل و عضله‌های بدن برای انجام حرکات و فعالیت‌ها نیرومند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار