مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ؛

بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانه های خصوص و دانشگاهی پرداخت شد

زنجان (پانا) - با اعلام مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان با تخصیص اعتبارهای جدید از سوی دولت بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانه های خصوصی و دانشگاهی پرداخت شد.

کد مطلب: ۷۰۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

خدیجه ابراهیم خانی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به این موضوع و تلاش های به انجام رسیده از سوی مدیرعامل سازمان و حمایت های نمایندگان مجلس گفت: با توجه به وجود حساسیت وِیژه در خصوص بدهی سازمان بیمه ی سلامت به مراکز و موسسات طرف قرارداد، تمام تلاش سازمان برای پرداخت به هنگام بدهی هاست. وی با اعلام این موضوع که 95 درصد اعتبارات سازمان بیمه ی سلامت از سوی دولت تامین می شود، تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات به خصوص داروخانه ها را به همین علت ذکر کرد و افزود: با این وجود و در چند ماه اخیر و با تلاش های به انجام رسیده از سوی مدیرعامل و نمایندگان مجلس زمان این پرداخت ها از مهر سال 95 به پایان همان سال رسیده است.

مدیرکل بیمه ی سلامت استان با اشاره به دستور شخص رئیس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت و درمان و مساعدت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه گفت: مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صورت موردی در اختیار سازمان بیمه ی سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهی های خود را به داروخانه های خصوصی و دانشگاهی پرداخت کند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی که در حوزه ی تامین و تدارک و عرضه ی کالاهای استراتژیک فعالیت دارند از اهمیت وِژه ای برخوردار است افزود: این نگرانی وجود داردکه این شرکت ها به دلیل نبود نقدینگی قادر به ثبت سفارش کالا و مواد مصرفی نباشند به همین دلیل اهمیت لزوم اتخاذ تدابیر راهبردی توسط دولت در این زمینه را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: به همین منظور 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات این مراکز در نظر گرفته شد که سهم استان زنجان حدود 35 میلیارد تومان بود که در نتیجه ی آن پرداخت مطالبات دارخانه های خصوصی به مهر ماه رسید.

ابراهیم خانی اضافه کرد: به این ترتیب و با توجه به روند زمانبر دریافت و رسیدگی به اسناد داروخانه ها که حدود 2 ماه طول می کشد، با پرداخت های اخیر بدهی سازمان بیمه ی سلامت به این مراکز به دو ماه کاهش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار