وزیر نیرو در جمع خبرنگاران قم تاکید کرد: پیگیری برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان در سال 97

قم (پانا) - وزیر نیرو از پیگیری برای تکمیل روند رفع مشکل فاضلاب پردیسان در سال 97 خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

رضا اردکانیان در پایان سفر یکروزه به شهر قم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه به طور طبیعی ارتباط منظمی بین مدیران ستادی با مدیران استان قم برقرار است اظهار کرد: پروژه‌ها به طور مستمر در حال پیگیری است اما این جلسه هم تاثیر قابل توجهی در سرعت دادن به کارها داشت.

وی تصمیمات اتخاذ شده در حوزه برق در این جلسه را مد نظر قرار داد و افزود: تسریع در احداث پست 400 کیلوولت به 230 کیلوولت در اتوبان قم تهران، به مدار آوردن دو پست سیار 230 به 63 کیلوولت در شکوهیه و پردیسان قبل از تابستان 97، حمایت از گسترش نیروگاه‌های برق خورشیدی در منطقه و مساعدت در بازنگری قیمت خرید برق تضمینی هیدروتوربین‌ها از تصمیمات اتخاذ شده بود که امیدواریم با همکاری مشترک بتوانیم به تمام این وعده‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وزیر نیرو بخش دیگر تصمیمات اتخاذ شده در نشست مشترک با مدیران استان قم را در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: دل‌مشغولی‌های متعددی در این زمینه در استان وجود دارد؛ ارتقاء کیفی خط انتقال آب شرب به شهر قم و روستاهای مسیر جزو مباحثی بود که صورت گرفت، استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر قم، تکمیل شبکه فاضلاب پردیسان در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فاضلاب شهر پردیسان به دلیل عدم پیش‌بینی‌های لازم در زمان احداث با مشکلات زیادی مواجه است اما وزارت نیرو متقبل شد که با همکاری استانداری، شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی کمک‌های لازم را داشته باشد و نماینده مردم قم در مجلس نیز در این زمینه تعهداتی داشتند که قابل قدردانی است و امیدواریم در سال 97 این کار به نتیجه برسد.

اردکانیان تصریح کرد: سعی داریم هرچه سریع‌تر توافقنامه را با این مجموعه‌ها خصوصا وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم تا به زودی مشکل مردم پردیسان حل شود.

وی تامین اعتبارات کافی برای تسریع در اجرای شبکه‌های آبرسانی روستایی نیز مورد تعهد در این جلسه بود گفت: امیدواریم اصلاح شبکه آبرسانی شهر قم را نیز بتوانیم اجرایی کنیم.

وزیر نیرو در پایان سخنان خود از فعالیت‌های گسترده شرکت‌های خدمات رسان آب و برق در شهر قم با مشارکت مدیران استان خصوصا در حوزه کاهش مصرف تقدیر کرد.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار