مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبرداد:

صادرات 5 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 5 میلیون و 329 هزار و 360 قطعه جوجه یکروزه از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

صادق صالحی در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه اظهار کرد: 5 میلیون و 329 هزار و 360 قطعه جوجه یکروزه از ابتدای سال‌جاری تاکنون از استان اردبیل صادرات انجام گرفته که 208 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی برای این منظور صادر شده است .

وی عمده‌ترین وارد کننده جوجه یکروزه از استان را کشورهای ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان عنوان کرد و افزود: استان اردبیل یکی از استانهای مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده‌ترین قطبهای صادرات جوجه یکروزه در کشور است .

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد : ما هم اکنون به کشورهای همسایه جوجه یکروزه صادر می کنیم و آمادگی داریم به سایر کشورها نیز در این زمینه ارائه خدمات کنیم و همین روند را در سال‌جاری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال و نیز در سالهای آینده ادامه خواهیم داد .

صالحی از صادرات 2 هزار و 128 تن پا و پنجه مرغ طی 76 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به مقصد شکورهای ویتنام و هنگ‌کنگ خبر داد و گفت : به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها ، شاخص ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی ، پای مرغ تولیدی استان در این کشورها مشتریان زیادی دارد .

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است و همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه ای حمل و جابجایی دام و فرآورده های خام دامی پس از انجام آزمایشات و نمونه برداریهای لازم صادر می شود، دو مؤلفه نظارتهای دقیق دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی را از عوامل مهم رشد صادرات در منطقه دانست و افزود : از ابتدای سال‌جاری روند روبه رشدی را در این حوزه داشته‌ایم .

صالحی با تأکید بر اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع محصولات و فراورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی است بیان کرد: صادرات محصولات دامی با افزایش بهره وری تولید افزایش می یابد و اگر این افزایش ، بهداشت محور، سلامت گرا و صادرات محور باشد یکی از ظرفیت های مثبت در راستای ارتقاء شاخص های تولید ملی محسوب می شود .

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل کشور همسایه عراق را یکی از کشورهای وارد کننده گوشت مرغ منجمد از استان بر شمرد و افزود: در ۱۰ ماه سال‌جاری 144 هزار و 528 کیلوگرم مرغ منجمد طی 6 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادرات داشته ایم و با توجه به شرایط خوب تولید در زمینه گوشت سفید مصمم هستیم با رعایت الزامات و مقررات بهداشتی بخشی از مازاد گوشت مرغ تولیدی استان را به این کشور صادر کنیم .

وی اضافه کرد: در همین مدت طی 30 فقره گواهی حمل بهداشتی 692 تن آلایش غیر خوراکی تحت نظارت بهداشتی و کیفی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار