معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

جشن تکلیف، سرآغاز فصل عبادت و بندگی است

کرمان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در آیین جشن تکلیف 300 دانش آموز دختر دوره ابتدایی شهرستان زرند گفت: جشن تکلیف، سرآغاز فصل عبادت و بندگی و ارتباط انسان با خداوند متعال است.

کد مطلب: ۷۰۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

صدیقه مرادی ضمن تبریک این جشن بزرگ به دانش آموزان گفت: جشن تکلیف، مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است.

وی خطاب به دانش آموزان مکلف افزود: شما از امروز در برابر خداوند باید با انجام تکالیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

مرادی، برگزاری جشن تکلیف را با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به انجام فرایض دینی عنوان و تصریح کرد: این مراسم معنوی خاطره‌ای به یاد ماندنی در اذهان دانش‌آموزان باقی می‌گذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با توصیه به دانش‌آموزان به منظور برپایی نماز و حضور در فریضه جمعه و جماعات گفت: نماز خواندن، به جاي آوردن شكر نعمت‌هاي الهي است و اگر انسان شكرگزار نعمت‌هاي الهي باشد، خداوند هم نعمت‌هاي خود را افزايش مي‌دهد.

در ادامه دانش آموزان مومن پس از اجرای چند برنامه فرهنگی وهنری سوگند نامه جشن تکلیف خود را قرائت و در فضایی آکنده از معنویت نماز ظهر وعصر خود را به جماعت اقامه کردند.

گفتنی است در این آیین باشکوه و معنوی رئیس اداره امور تربیتی، کارشناسان امور سیاسی، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه، مدیر و معاونان پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورش، مدیر عامل بنیاد مهدویت، اعضای شورای اسلامی شهرستان زرند و اولیای دانش آموزان حضور داشتند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم سجاده ، مهر وعکس دانش آموز به دانش آموزان مکلف اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار