رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

امسال 2100 میلیارد تسهیلات اشتغال برای مددجویان پرداخت می شود

اردبیل (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال با عنایت مجلس و دولت در بودجه سالانه با دو برابر افزایش 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مددجویان پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پرویز فتاح در سفر به اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین ماموریت ما در کمیته امداد توجه به اشتغال و خودکفایی مددجویان است و این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر موفق شده است در همین راستا گام‌های اساسی و جدی بردارد.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری و یارانه هیچ آخر و عاقبت خوشی برای نیازمندان به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: تنها با ایجاد اشتغال باید به فکر غنای مددجویان باشیم تا آئها بتوانند برای همیشیه به شرایط مطلوب زندگی برسند.

فتاح با اشاره به اینکه در سالجاری با عنایت دولت و مجلس تسهیلات اشتغال پرداختی مددجویان با نرخ سود پائین تا دو برابر افزایش یافته است، گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی اشتغال و کارآفرینی به مددجویان است تا زمینه اشتغال 140 هزار نفر در کشور فراهم آید.

وی در مورد سهمیه اختصاصی به استان اردبیل نیز بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در این راستا با دو برابر افزایش به 34 میلیارد تومان رسیده و براساس آخرین ارزیابی‌ها تاکنون 35 درصد این اعتبارات جذب شده که قرار شد با همراهی استاندار اردبیل و مدیران بانک‌های عامل و کمیته امداد تا پایان فروردین ماه شاهد جذب کامل این تسهیلات باشیم.

عضو شورای عالی اشتغال کشور تصریح کرد: تمام ماموریت‌های کمیته امداد در رسیدگی به محرومان و نیازمندان در راستای اقتصاد مقاومتی است چرا که خود این مددجویان مصداق و نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند که به رغم نداری، فقر و مشکلات متعدد همواره در دفاع از انقلاب و نظام وفادار و مقاوم هستند.

فتاح ادامه داد: هر چه به قشر محرومان رسیدگی کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی است و ما در کمیته امداد خرید تمام کالاهای ایرانی را در کمک به تولید داخلی و تقویت این بخش قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: در کمیته امداد خرید و مصرف کالاهای خارجی ممنوع است و مقرر شده است در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال تمام کالاهای خریداری شده و کمک غیرنقدی کمیته امداد با استفاده از توان داخلی انجام شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در تحقق اهداف اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با برنامه‌ها و ماموریت‌های دولت هماهنگی کامل داریم، اظهار کرد: امیدواریم در پایان سال اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را عینیت

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد متولی اعلان خط فقر نیست، خاطرنشان کرد: باید دولت و مجلس بنشینند و به صورت دقیق شاخصه‌های خط فقر را در کشور تعریف کنند چرا که این موضوع در حال حاضر به صورت نسبی مطرح می‌شود.

وی افزود: در تعیین خط فقر باید دارایی، داشته‌ها، درآمد، پوشش بیمه و بسیاری از مولفه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم به صراحت اعلام کنیم که کدام بخش جامعه در خط فقر قرار دارد و کدام بخش در این حوزه لحاظ نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد 4 هزار میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی بیان کرد: ما در نشستی که اخیرا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی داشتیم قرار شد به صورت مشخص این منابع در راستای جذب افراد پشت نوبت در بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد تا ما بتوانیم گروه‌های جدیدی را تحت پوشش خدماتمان ببریم.

فتاح اذعان کرد: البته بخشی از این منابع صرف ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش آسیب‌های حوزه فقر می‌شود که امیدواریم در این راستا در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان این پیشنهاد کمیسیون تلفیق رای بیاورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی در مورد حذف یارانه چندین میلیون نفر در کشور بیان کرد: اصلا تمایلی نداریم که درآمد حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به کمیته امداد تزریق شود چرا که در سالجاری مستمری و پرداخت یارانه مددجویان 3 برابر شده است.

فتاح با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد مبالغ حاصل از این بخش به کمیته امداد اختصاص یابد، اضافه کرد: دوست نداریم با این تزریق اعتبار فشار بر کمیته امداد و ترغیب به حضور در این نهاد بیشتر از این باشد بلکه قطعا دولت در هدایت این منابع به سمت تولید و اشتغال برنامه‌ریزی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار