گردهمایی روسای سازمان دانش آموزی کشور در مشهد

کاظمی: سازمان دانش آموزی داری بالاترین ظرفیت برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

رییس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ سازمان دانش اموزی داری بالاترین ظرفیت برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

کد مطلب: ۷۰۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی علیرضا کاظمی در گردهمایی روسای سازمان دانش آموزی کشور که در کانون فارابی ناحیه دو مشهد برگزار شد گفت: حکومت داری و تربیت دو مقوله سخت است البته تربیت از حکومت داری سخت تر است چرا که ظرافت های خاص خود را دارد و خداوند سخترین مسئولت ها را به پیامبرانش داد که همان تربیت و حکومت است و اجرای قوانین در سایه حکومت ممکن می شود.
به دنبال تربیت انسان هایی هستیم که آراسته به مکارم اخلاق باشند
وی گفت: خداوند منان به پیامبرش راهبرد های موفقیت در حکومت را در سوره مزمل به پیامبرش داد. فلسفه و خلاصه کار پیامبر و ما که مربی هستیم تحقق مکارم اخلاق در جامعه است
کاظمی اظهار کرد: بین دو موضوع اخلاق انسانی و مکارم اخلاقی که فلسفه بعثت پیامبران و توصیه همه ائمه است تفاوت وجود دارد. هر اخلاقی مکارم اخلاق نیست.
رئیس سازمان دانش اموزی کشور گفت: روحیه ایثار فداکاری از خود گذشتگی واحسان از جمله مکارم اخلاقی است که انسان تنها زمانی می تواند انجام دهد که ‍پا روی نفسانیات خود بگذارد.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام سه چیز را نشانه مکارم اخلاق و فرا اخلاق عنوان می کند، اول عفو کسی که به انسان ظلم کرده است وصله رحم با کسی که با تو قطع ارتباط کرده و سوم بخشیدن به کسی که انسان را محروم کرده است ما به دنبال تربیت انسان هایی هستیم که دارای مکارم اخلاق هستند.
سازمان دانش اموزی بهترین بستر برای تحقق مکارم اخلاق در دانش اموزان است
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر اموزش و پرورش گفت: ان چیزی که انسان را بالا می برد مکارم اخلاق است. خداوند پیامبر را به مکارم اخلاق سفارش می کند. پیامبر مجسمه مکارم اخلاق بود. آراسته کردن دانش اموزان و مربیان به مکارم اخلاق کار ما مربیان است .
وی اسرار بر تربیت و مهربانی را از ویژگی های مربی اثر گذار عنوان کرد و گفت: بخشش بهترین روش تربیتی است، ما نیازمند این هستیم که به اصول و روش های تربیتی اگاه باشم و از بهترین ابزار تربیتی استفاده کنم امروز بزرگترین چالش کار تربیتی فضای الوده و نا پاکی است دانش اموزان ما در ان نفس می کشند فضای مجازی و فضای حقیقی جامعه ما اثرات زیادی در تربیت دانش آموزان دارد. معاشرت رفاقت گروه های دوستی نیز از عوامل موثر تربیت اند
کاظمی گفت: سازمان دانش اموزی بهترین بستر برای تحقق مکارم اخلاق در دانش اموزان است. امروز اموختن برای بکار بردن، برای به زیستن و برای با هم زیستن است و ما مکلفیم دانش اموزان را برای به کار بستن اموخته ها در عمل تمرین دهیم و این نقش سازمان دانش آموزی است.
شعار همفکری همدلی و همکاری؛ سرلوحه کار سازمان دانش آموزی در همه سطوح
معاون وزیر با بیان اینکه سازمان دانش اموزی بهترین بستر برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، اظهار کرد: سرلوحه کار سازمان دانش آموزی در همه سطوح ابتدا ستاد و بعد صف باید شعار همفکری همدلی و همکاری باشد سازمان دانش اموزی تشکیلاتی است که باید داری روحیه انقلابی و نماد های انقلابی و پاسدار و مروج مکارم اخلاق باشد. امروز سازمان بهترین بستر برای جریان سازی های فرهنگی در حوزه های مختلف است، نظم فردی و اجتماعی قانون مداری و قانون مندی توسعه و ترویج مکارم اخلاق و هویت دینی و ملی ارائه بهترین الگو های سند تحول باید این سازمان باشد.
وی گفت: ما باید فکر کنیم با وضعیت و چالش های موجود چه می توانیم انجام دهیم. باید افق های روشن آینده را با همین امکانات موجود ببینیم باید اعتماد در خودمان ایجاد کنیم که می توانیم. در سازمان دانش اموزی می توانیم با هم فکری همدلی و همکاری گام های مثبت و موثری را برداریم.
فعالیت های مهارت محور و اخلاق محور از ماموریت های مهم سازمان دانش اموزی است
رئیس سازمان دانش آموزی گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که با استراتژی تعلیم و تربیت متعادل و متوازن با رویکرد کیفیت و عدالت می توان دانش آموزان را به حیات طیبه رساند. ترویج فرهنگ اقامه نماز قران و عترت با فعالیت های خرد اثر بخش جریان ساز و کم، فعالیت های مهارت محور و اخلاق محور که از ماموریت های سازمان دانش اموزی است و ایجاد امید و نشاط در مدرسه و دانش اموزان سه استراتژی ما در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است
فعال سازی برنامه های تشکیلاتی از ماموریت های اصلی سازمان دانش آموزی است
وی گفت: باید به دنبال ایجاد یک شبکه مجازی فعال باشیم که بتواند نیاز های تربیتی ما را برآورده کند، کاهش فاصله صف و ستاد در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها می تواند به ما کمک کند همچنین هم افزایی و ادغام برنامه های موازی نیاز امروز در این حوزه است.
تدوین به یک برنامه راهبردی متصل به سند تحول بنیادین از نیاز های اصلی سازمان دانش آموزی است. فعال سازی برنامه های محتوای و تشکیلاتی از ماموریت های اصلی سازمان دانش آموزی است که باید در متن برنامه ها قرار گیرد. اینکه بعد از چهارده سال انقطاع، سازمان دانش اموزی شکل میگیرد مشخص است که این سازمان برای اموزش و پرورش ضروری است. امروز تشکیلات سازمان دانش اموزباید بتواند مربیان با انگیزه را نگه دارد افزایش کمی دانش اموزان تشکیلاتی نیروی کمی و کیفی می خواهد.
کاظمی گفت: توسعه کیفی سازمان دانش اموزی از مهمترین برنامه های من در این سازمان است و البته همراه با توسعه کمی حساب شده و متعادل.
بالا ترین سرمایه در سازمان دانش اموزی مسئولین و مربیان ان هستند
وی بهره وری در منابع انسانی را یک الزام و اجبار عنوان کرد و گفت: بالا ترین سرمایه در سازمان دانش اموزی مسئولین و مربیان ان هستند و ما با اتکا به این سرمایه و هم افزایی و تعامل با معانین پرورشی و اموزشی استانها حتما جریان های جدیدی در این سازمان ایجاد خواهیم کرد.
برای موفقیت در کارهایمان نیاز به ایمان، عشق و دلسوزی و نگاه عالمانه به مسائل داریم
معاون وزیر آموزش و پرورش فقدان برنامه محتوایی برای کف مدرسه را از چالش های سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت:. تمام برنامه های در کف مدرسه خود را نشان می دهد که باید برنامه و محتوا و ساختار فعالیت های ما بازنگری شود. ما از فعالیت های نمایشی ویترینی باید به فعالیت های اثر بخش میدانی در ساختار، برنامه ها و محتوا تغییر جهت دهیم. ما برای موفقیت در کارمان نیاز به ایمان عشق و دلسوزی و نگاه عالمانه به مسائل داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار