دهیاران در مدیریت بحران روستاها نقش موثری دارند

زنجان (پانا) - فرماندار شهرستان خرم‌دره به نقش دهیاران در مدیریت بحران روستاها اشاره کرد و افزود: دهیاران می توانند با اطلاع رسانی مناسب در راستای پیشگیری و مدیریت بحران در روستاها نقش موثری داشته باشند و درخصوص ترویج روستائیان به استفاده از بیمه منازل مسکونی روستاهایی نیز باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت محمدی در جلسه مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی خرم‌دره، به تشریح اقدامات دولت در روستاها پرداخت و گفت: دولت دوازدهم با وجود مشکلات فراوان و تنگناهای مالی، توانسته با اختصاص اعتبارات ویژه به روستاها اقدامات خوبی انجام دهد، به طوری که وضعیت کنونی روستاها نسبت به سال های گذشته مناسب تر شده و روستائیان رضایتمندی بیشتری دارند .

وی درخصوص اعتبارات دهیاری ها طی سال جاری نیز خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری مبلغ 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه و رونق روستاها تخصیص داده است و با وجود اعتبارات مستمر سالیانه، دهیاران باید برنامه های مناسبی برای درآمدزایی در روستاها داشته باشند .

در ادامه این نشست نیز بخشدار مرکزی خرم دره با تبیین تسهیلات اشتغالزایی روستایی خواستار مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی در اطلاع رسانی این تسهیلات شدو افزود: با جذب این تسهیلات علاوه بر توسعه روستاها ، مهاجرت معکوس نیز از شهر به روستا محقق خواهد شد.

در پایان بودجه دهیاری های بخش مرکزی تشریح گردید و شوراها و دهیاران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در روستاها به بیان نیازها و مشکلات پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار