رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی: ۲۵هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تحصیل می‌کنند

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از تحصیل ۲۵ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی پیام نور استان خبر داد و این دانشگاه دارای ۲۹ مرکز دانشگاهی در سطح استان است.

کد مطلب: ۷۰۴۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

بخشعلی معصومی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به متفاوت بودن آموزش در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور سیستم آموزشی متفاوتی دارد، آموزش در این دانشگاه به صورت نیمه حضوری، ترکیبی و مجازی است.
وی افزود: واحدهای عملی،کارگاهی و آزمایشگاهی بصورت حضوری کامل در این دانشگاه برای دانشجویان پذیرفته شده برگزار می شود.
معصومی با اشاره به این که دانشگاه پیام نور کتاب محور است، خاطرنشان کرد :کلاس های رفع اشکال نیز برای رشته های علوم پایه ۸ ساعت و برای رشته های علوم انسانی ۶ ساعت برگزار می شود.

وی افزود: منابع درسی دانشجویان دانشگاه پیام نور در زمان انتخاب واحد مشخص است و اساتید حجم درس را نمی توانند به سلیقه خود کم و زیاد کنند هر واحد 80 ساعت برای مقطع کارشناسی و 100 ساعت برای کارشناسی ارشد تعریف شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور اظهارداشت: دانشگاه پیام نور استان دارای ۲۹ مرکز دانشگاهی در سطح استان آذربایجان شرقی است و ۲۵ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند و واحد دانشگاه پیام نور تبریز بزرگ ترین واحد بوده و ۹ هزار دانشجو دارد.

وی در مورد تعداد رشته های دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر ۱۰۰رشته در مقطع کارشناسی در تبریز و ۲۵الی ۳۰رشته در مقطع ارشد و دو رشته در مقطع دکترا وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۳۵ نفر هئیت علمی ثابت و ۱۵۰۰استاد مدعو به صورت حق التدریسی با این دانشگاه همکاری می کنند.

وی گفت: ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی خالی است ولی با این حال در سال 97-96 حدود 7 درصد افزایش دانشجو داشته ایم.

وی در ادامه از طراحی سامانه ای خبر داد که بر اساس این طرح محدودیت برگزاری امتحانات برای دانشجویان وجود ندارد.
معصومی افزود: با اجرای این طرح دانشجوی دانشگاه پیام نور در صورت ضرورت می تواند در هر کدام از دانشگاه های پیام نور کشور امتحان خود را برگزار کند.

رییس دانشگاه آزاد پیام نور آذربایجان شرقی گفت: در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی سه مرکز نوآوری در فعالیتهای پژوهشی در واحدهای دانشگاهی شهرستان هشترود، ملکان و عجب شیر با همکاری پارک علم و فناوری افتتاح شده است که استانهای دیگر ندارند و هدف آن ایده پردازی، شناسایی نخبگان، فراهم کردن محلی برای نخبگان و پژوهشگران میباشد.

معصومی رشته حقوق را از پرطرفدارترین رشته این دانشگاه معرفی کرد و گفت: متاسفانه رشته های علوم پایه همچون زمین شناسی، ادبیات، آمار، ریاضی و کشاورزی جزو رشته هایی است که کمتر مورد استقبال و پذیرش دانشجویان قرار می گیرد.
وی افزود: بنا به آخرین تصمیمات بنا بود مرکز بین المللی در جلفا ایجاد شود ولی فعلا تصمیمی در مورد اینکه این مرکز ایجاد شود و یا مرکز بین المللی پیام نور که مرکز جلفا هم جزیی از آن باشد گرفته نشده است. با این حال با ایجاد این مرکز هم دانشجوی خارجی و هم داخلی در تحصیلات تکمیلی می توانیم بگیریم و برای آن محدودیتی نداریم..

در ادامه این نشست ابوالفضل غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از برگزاری همایش ملی گردشگری، فرصت ها و جاذبه ها درسطح ملی توسط دانشگاه پیام نور تبریزبرای ایفای نقش این دانشگاه در تبریز 2018 خبرداد و گفت: این همایش در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷ به صورت رسمی برگزار می شود و جزو برنامه های ثبت شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های تصویب شده برای دانشگاه پیام نور برگزاری جشنواره عکاسی تبریز ۲۰۱۸ است که در قالب این جشنواره بحث ابنیه نگاری، تاریخ، رجال و هنر نگاری وجود دارد وهمزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره ملی گردشگری افتتاحیه جشنواره عکاسی برگزار می شود.
غنی زاده گفت: آثار در سه سطح آزاد، دانشجویی و دانش آموزی به مدت یک هفته پذیرش شده و در سینما ناجی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار