رئیس دامپزشکی فردوس

جمع آوری ، ضبط و معدوم سازی فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ گذشته

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از معدوم سازی بیش از 100 کیلوگرم گوشت قرمز غیر بهداشتی در فردوس خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ،طی بازدید کارشناسان این شبکه از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد پروتئینی با منشاء دام، طیور و آبزیان بیش ار 100 کیلو گرم گوشت قرمز غیر بهداشتی، جمع آوری و پس از تنظیم صورتجلسه و اقدامات قانونی موراد مکشوفه از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

جواد ذوالفقاری رئیس دامپزشکی فردوس گفت: در راستای انجام بازدید و نظارت بهداشتی تیمهای کارشناسی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان از مراکز تولید ، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با هر گونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده های خام دامی قطعا با افرادی که بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیندازند با همکاری مراجع قضایی برابر قانون برخورد خواهد شد .

وی افزود: توصیه دامپزشکی به شهروندان این است که ، در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به تاریخ انقضاء، شرایط نگهداری ، شکل ظاهری ، برچسب مشخصات و تاییدیه دامپزشکی دقت نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی توسط متصدیان عرضه فراورده های خام دامی مورد را سریعا به شبکه دامپزشکی گزارش نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس همچنین از توقیف یک محموله 25 راسی گوسفند توسط نیروی انتظامی خبرداد.

ذوالفقاری ادامه داد: در ادامه بررسی پرونده توسط دامپزشکی مشخص شد که محموله 25 راسی گوسفند و بز از مبداء شهرستان گناباد به مقصد زرندکرمان در حال تردد بوده که خودرو حمل محموله بعلت نقص فنی با خودروی توقیفی جابجا شده که خودروی مذکور توسط نیری انتظامی توقیف و پرونده به دامپزشکی ارسال گردید.

وی گفت: در صورت نقص فنی خودرو ی حمل ، خودرو های دارای گواهی بهداشتی حمل، حتما باید با شبکه دامپزشکی مبداء هماهنگی های لازم در خصوص جابجایی خودرو انجام شود و سپس بارگیری و حمل محموله انجام پذیرد، در غیر اینصورت اگر چه محموله دارای گواهی بهداشتی حمل معتبر باشد ، عمل جابجایی خودرو بدون هماهنگی قبلی تخلف تلقی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار