مدیر اجرائی پژوهشسراهای دانش آموزی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران:

هدف پژوهشسراها عینیت بخشیدن به آموخته های دانش آموزان می باشد

یهارستان (پانا)-مدیر اجرائی پژوهشسراهای دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هدف پژوهشسراها را عینیت بخشیدن به آموخته های دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

نبی فتاحی، مدیر اجرائی پژوهشسراهای دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستان های تهران، اظهار کرد: در کل کشور 628 پژوهشسراهای دانش آموزی داریم که هدف پژوهشسراهای دانش آموزی در حقیقت عینیت بخشیدن به آموخته های دانش آموزان می باشد که این عینیت بخشیدن می تواند در علوم پایه یا علوم انسانی باشد.

وی در ادامه گفت: در شهرستان های تهران 28 پژوهشسرا داریم و هر 28 پژوهشسرا یک قطب استانی را انجام می دهند، یعنی یک پایگاه پایلوت می باشد و یک مسابقه از بهمن ماه هرسال تا اردیبهشت سال آینده برگزارمیشود، که مجموع فعالیت همکاران در پژوهشسراها در مرداد ماه سنجیده می شود و با توجه به ارزشیابی که انجام می شود، پژوهشسرای برتر را انتخاب می کنیم.

فتاحی عنوان کرد: به طور کلی درمورد هدف پژوهشسراها در کشور می توان گفت :اهداف در 2 شاخه و رسالت بزرگ یعنی بحث ترویج علم و بحث تولید یعنی همان عینیت بخشیدن به آموخته های علم می باشد که همان تبدیل تئوری به عملاست.

وی بیان کرد: برای پژوهشسراها تعریف شده که حداقل 4 آزمایشگاه مجزا فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و زمین و نجوم شناسی را داشته باشند و از این 28 پژوهشسرا 20 پژوهشسرا مجهز به سایت کامپیوتری می باشند و پژوهشسراهایی هستند که شرایط برگزاری کارگاه آموزشی خاص مثل گروه های سازه های ماکارانی که جز علوم نوین معماری حساب می شود، را دارا هستند.

نبی فتاحی بحث پژوهشسرا ها را بحث جدیدی دانست که در ساختار آموزش و پرورش شکل گرفته و گفت: باتوجه به اهمیتی که وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران در سال های اخیر مد نظر داشته و حمایتی که در راه اندازی و تجهیز انجام داده ، 3 پژوهشسرای جدید در جواد آباد ،پردیس ورودهن را داریم که با کمک ها بالغ بر یک میلیارد ریالی تجهیز شده و به تنتیجه رسیدند.

وی بعنوان ناظر جشنواره خوارزمی متذکر شد: در استان ها فعالیت های پژوهشسرا بعنوان یک مرجع و مرکز علمی اهمیت داده می شود و پژوهشسرا را بعنوان خط مقدم علمی کلیه مناطق می دانند.

/خبرنگار: زهرا فتحعلی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار