مدیرکل محیط زیست استان فارس:

احداث سدها بدون در نظر گرفتن حقابه برای تالابها بزرگترین مشکل محیط زیستی فارس است

شیراز (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان فارس احداث سدها را بدون در نظر گرفتن حقابه برای تالاب ها را بزرگتترین مشکل محیط زیستی برشمرد و افزود: امروز تالاب های فارس برای گرفتن حقابه خود باید به وزارت نیرو گدایی کنند و در نهایت هم به حق خود نرسند.

کد مطلب: ۷۰۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

دکتر محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: ما در کشور تجربه خوبی از احداث سدها نداریم و سدهای ما حقابه رودها و تالاب های پایین دست خود را تامین نکرده اند.

وی تاکید کرد: سدها با بی توجهی به پایین دست خود مشکلات محیط زیستی مختلفی را ایجاد کرده اند به طوریکه همین امر خشکی در دریاچه بختگان و پریشان را تشدید کرده است.

وی تصریح کرد:ما مخالف توسعه نیستیم اما توجه به ارزیابی های محیط زیستی در پروژهای صنعتی و توسعه ای امری مهم است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس تاکید کرد: جای بسی تاسف است که تالاب های بین المللی چون بختگان و پریشان در فارس، هنوز طرح مدیریتی ندارند درحالیکه تالاب های بسیار کوچکی در کشور هستند که بین المللی هم نیستند اما طرح مدیریتی آنها سالهاست که تصویب شده و بودجه به آنها تعلق می گیرد.

محمودی ادامه داد: در طرح مدیریتی وظیفه همه دستگاهها برای حفاظت از منابع و تالاب ها مشخص است و اهداف به صورت کمی ترسیم شده اند.

وی محیط زیست فارس را دارای بیشترین مشکلات دانست و افزود: امکانات و اعتبارات این استان برای رفع این مشکلات و مسائل کافی نیست.

این مقام مسوول در خصوص طرح انتقال برای ۴ کارخانه موجود در شیراز اظهار داشت: مکان یابی مناسب برای همه آنها انجام شده است و کارخانه های پشم شیشه و سبمان فارس در اولویت جابجایی هستند.

وی تاکید کرد: صنایع سیمان ماهیتا آلوده هست و نباید این صنعت در داخل شهر و در کنار مردم باشد گرچه کارخانه سیمان شیراز یکی از سیمان هایی است که استانداردهای لازم را رعایت میکند اما تلاش ما این است که محیط زیست شهر شیراز و شهروندان را از آلودگی دور کنیم.

وی یکی از تهدیدات جدی شیراز را خودروهایی د که بدون برنامه هدفمند در شهر در حال تردد هستند ، دانست و افزود: شیراز تنها کلان شهری است که هنوز آلودگی هوا گریبانگیر آن نشده است و می توان در آن نفس کشید.

وی تاکید کرد اگر امروز در سیستم حمل و نقل و ناوگان عمومی شیراز تغییراتی رخ ندهد، فردا در مقابل آیندگان مسوول هستیم.

وی در پایان به شکارچیان غیرمجاز و مخربین زیستگاهها هشدار داد که با تمام توان خود با متجاوزین به زیستگاههای محیط زیست و اراضی حفاظت شده برخورد خواهم کرد و تا زمانی که در فارس هستم هیچ امضایی نمیکنم که محیط زیست فارس را تهدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار