معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش:

بر اساس سند تحول، دانش‌آموز باید نسبت به جامعه حساس باشد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر آموختن رسم زندگی کردن به دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان در همایش مدل تعالی مدیریت مدرسه که با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه و بیش از ۳۰۰ تن از مدیران متوسطه اول شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت و تعالی در مدرسه مسیر بی پایانی است، زیرا هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد، موقعیت های مطلوبتری را برای آینده ترسیم می کند.

زرافشان تاکید کرد: در مدرسه تعالی چه اهدافی باید دنبال شود، چه اتفاقی باید حادث شود، اصولا نظام اجتماعی از آموزش و پرورش چه انتظاری دارد تا خروجی آموزش و پرورش دارای توانمندی های خاصی باشد که بتواند فردی مفید برای خود و جامعه باشد، یعنی هم خوب زندگی کند و هم شرایط خوب زندگی کردن را برای دیگران فراهم آورد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های سند تحول گفت: در متن سند تحول ابعاد وجودی یادگیرنده ذکر شده و به عنوان ساحت های شش گانه، آموزش و پرورش باید به آن ها توجه خاص نماید، یعنی نظام تربیتی تمام ساحتی باشد، یعنی تمام ظرفیت های وجودی یادگیرنده در آن ها دیده شده باشد تا دانش آموزان به خوبی رشد کنند.

وی با اشاره به ساحت های شش گانه خاطر نشان کرد: ساحت علمی فناوری، ساحت رسم زندگی کردن، ساحت زیبایی شناسی، ساحت اقتصادی و حرفه ای، ساحت زیستی بدنی و ساحت اجتماعی و سیاسی، عرصه های تربیت دانش آموز بر مدار مدل های سند تحول هستند که اصولا با رعایت آن ها دانش آموزان رسم زندگی کردن را باید بیاموزند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به غایت نظام تعلیم و تربیت که هدف آن دست یابی به زندگی پاک، یعنی خوب زندگی کردن است افزود: دانش آموز باید رسم زندگی کردن را بیاموزد، یعنی زندگی کردن با خدا، زندگی کردن با خود، زندگی کردن با طبیعت و زندگی کردن با دیگران. بنابراین اگر به دانش آموزان یاد دادیم در این روابط به گونه ای عمل کنند که زندگی فردی و اجتماعی آن ها یک زندگی خوب و مطلوب است در هدف گذاری خود موفق عمل خواهند کرد.

زرافشان گفت: در مدل تعالی مدرسه دانش آموز باید بتواند خوب ببیند، یعنی دانش و سواد بصری او افزایش یابد، تا نسبت به پدیده ها منفعل نباشد، یعنی عرصه جامعه را گستره زندگی خود بداند و نسبت به آن حساس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار