توسعه‌ی فضای سبز کلید کاهش آلودگی در شیراز

شیراز ( پانا) - رییس اداره‌ی نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعتقاد دارد که توسعه‌ی فضای سبز شهر شیراز طی سال‌های اخیر، عامل موثر در کاهش آلودگی‌ هوای این کلانشهر است.

کد مطلب: ۷۰۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست فارس، مریم توسلی گفت: توسعه و گسترش فضاي سبز شهري و حفظ و نگهداري باغ‌های موجود به عنوان ريه‌هاي تنفسي شهر، نقش بسيار مهمي در كنترل و كاهش آلاينده‌هاي هوا دارد.

او اضافه کرد: اقدامات مثبتي كه توسط شهرداری شیراز طي سال‌های اخير در راستاي حفظ و گسترش فضاي سبز شهري انجام شده، تاثيرات بسزايي در كاهش آلودگي هواي شهر شيراز داشته است.

توسلی گفت: اکنون نزديك به 2 هزار و 200 هكتار فضاي سبز در محدوده خدماتي شهرشیراز و توسط شهرداری ایجاد و 150 هکتار باغ در محدوده‌ی قصرالدشت نیز توسط این مجموعه‌ تملک شده است.

او با اشاره به اعمال ممنوعیت تغییر کاربری برای 750 هکتار از باغ‌های شیراز توسط شهرداری و شورای این شهر، گفت: حدود 13 هزار هكتار از اراضي و ارتفاعات پيرامونی شیراز تاکنون به فضای مشجر تبدیل شده است.

توسلی اضافه کرد: تاكنون قريب 180 هكتار از كمربند فضاي سبز شهري توسط شهرداري شیراز ايجاد شده است؛ اما مشارکت هرشهروند شيرازي در حفظ و گسترش فضاي سبز شهري بسيار سازنده خواهد بود .

رییس اداره نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان فارس همچنین گفت: طبق اطلاعات و آمار ماخوذه از پليس راهور استان از ابتداي سال 85 تا پايان سال 95 تعداد 67 هزار 438 دستگاه خودروی فرسوده در فارس از رده خارج شده است.

توسلی با اشاره به اینکه 5 مركز معاينه فني براي خودروهاي سبک در شيراز فعال است، گفت: براساس آمار ماخوذه از اين مراکز، طی 6 ماه اول امسال تعداد 90 هزار و 21 خودرو معاینه‌ی فنی شده است.

به گفته‌ی این کارشناس حفاظت محیط زیست فارس، انجام معاينات فني خودرو به صورت دوره‌اي، اصلاح و رفع نقص سيستم احتراق خودرو، نصب كاتاليست كانورتور يا كربن كنيستر برای کاهش یا حذف هيدروكربورهاي نسوخته، تسريع در روند خروج خودروهای فرسوده از چرخه‌ی حمل و نقل و ... از راهکارهای موثر برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار