اقامتگاه های بوم گردی در بخش کنارتخته و کمارج ایجاد می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کازورن از زمینه سازی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و روستایی و عشایری بخش کنارتخته و کمارج در جلسه های کارشناسی و هم اندیشی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمدرضا معینی افزود: بخش کنارتخته و کمارج به عنوان شاه راه ارتباطی چند استان سالانه حجم قابل توجهی از مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داده است .

وی ادامه داد: در این جلسه مسئولین ضمن حمایت و استقبال از سرمایه گذاری در این بخش به تببین ضوابط و مقررات ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پرداخته و به سوالات کار آفرینان و سرمایه گذاران در این حوزه پاسخ دادند .

بنا براین گزارش اقامتگاه‌های بوم‌گردی واحدهایی هستند که در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت‌گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم می‌کنند.

طبق ضوابطی که سازمان جهانی جهانگردی، برای سازندگان این اقامتگاه ها تعیین کرده است؛ کلیه اقامتگاه های بوم گردی ضمن رعایت اصول فنی و مهندسی که تضمین کننده ایمنی ساکنان ساختمان ها است، با استفاده از مصالح بومی و با بهره بردن از حداکثر دانش بومی و هماهنگ با محیط طبیعی و فرهنگی پیرامون خود احداث شده و در طی مدت بهره برداری و توسعه اقامت گاه این شرایط بایستی تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار