مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:

راه 460 روستای مسدود شده از برف استان اردبیل بازگشایی شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راه 460 روستای این استان که بر اثر بارش برف دو روز گذشته بسته شده بود، بازگشایی شد.

کد مطلب: ۷۰۳۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

علی رحمتی افزود: هم اکنون تنها راه 12 روستای شهرستان مشگین شهر و هشت روستای شهرستان کوثر بسته می باشد که عملیات بازگشایی آنها نیز تا عصر امروز انجام می گیرد .
وی با اشاره به نمک پاشی 45 تن نمک در جاده های استان بیان کرد: راهداران بیش از 2 هزارو 77 کیلومتر راه روستایی را در بارش اخیر نمک پاشی و بازگشایی کردند .
وی با بیان اینکه جاده های استان باز و تردد در انها جریان دارد گفت: رانندگان هنگام تردد از جاده های استان سرعت مطمئنه کرده و زنجیر چرخ، لباس گرم، پتو، تجهیزات زمستانی و مواد غذایی به همراه داشته باشند .
گفتنی است:استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلو متر راه فرعی و چهار هزارو 738 کیلومتر راه روستایی دارد .
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند .
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند .
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند .
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار