فراخوان بیست و یکم معلم پژوهنده (اقدام پژوهی)در قوچان
مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان گفت: اقدام پژوهی در فرایند تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه ای ، فرایند اندیشه ورزی منظم ، علمی و عملی است که جستجو گری و تامل در باب فعالیت های تربیتی را مهیا می سازد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: معلمان و دیگر افراد مرتبط با آموزش بطور مستمر درگیر اتخاذ تصمیمات تربیتی اند و در قبال این تصمیمات دارای تعهد و مسولیت اند. برنامه معلم پژوهنده یا همان فرایند اقدام پژوهی به معلمان کمک می کند تا با شناسایی نیازها و تعین گام های جستجو گری علمی ، تحلیل علمی داده ها و یافته های مستند ، تصمیمات آگاهانه گرفته و بتوانند به پیامدهای مطلوب دست یابند.
وی افزود: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش جايگاهي ويژه براي پژوهش در نظر گرفته شده است. توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری، استفاده از ظرفيت هاي موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب، ايجاد شبکه فعال پژوهشي از جمله ظرفيت هاي موجود در سند تحول بنيادين است
جنگی گفت: اجراي برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان وکارشناسان ودست اندرکاران آموزش وپرورش کمك ميكند تا با بهرهگیری از شيوههاي پژوهشي، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روشهای نوين و موثر در جهت آموزش و يادگيري در كلاس درس ومرکز تصمیم گیری وتصمیم سازی وبرنامه ریزی آموزشی وپرورشی، دقت و حساسيت بيشتري از خود نشان داده، شرايط موجود را بهتر تحليل نموده و در عرصههاي گوناگون و مرتبط با آموزش و پرورش با پشتوانه علمي اظهارنظر و عمل نمايند. لذاهمکاران این دبیرستان هم همانند سنوات گذشته با ثبت نام در کارشناسی آمار و سایت http://ptta.razavi.medu.ir در این فراخوان شرکت خواهند نمود.
ارسال دیدگاه