برگزاری مسابقات شطرنج دانش آموزی در قوچان

مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان از برگزاری مسابقات شطرنج دانش آموزی این شهرستان همانند سنوات قبل در سال تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ،رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: یادگیری اصول بازی شطرنج ،ارتقای سریع سطح توانایی از یک بازیکن مبتدی به یک بازیکن پیشرفته و حرفه ای را در پی داشته و دستیابی به مهارتهای فنی این بازی را میسر می گرداند؛ در غیر اینصورت یک بازیکن مبتدی برای آگاهی از این اصول و رسیدن به رتبه های بالاتر باید بازی های بیشماری را انجام دهد تا به اهمیت آنها پی ببرد .

آموزش های حرفه ای شطرنج در واقع یک راه میانبر محسوب می شود که هر علاقه مندی را در مدت زمان کوتاهی با مفاهیم اساسی و اصول اجتناب ناپذیر شطرنج آشنا سازد .

وی افزود: بازیکنی که هنوز با این اصول و مفاهیم اساسی آشنا نگردیده باشد هیچگاه عصاره ی اصلی بازی را درک نکرده و آنچه که بازی خواهد کرد بیشتر گذراندن وقت است تا اجتماع تمرکز و تفکر منطقی . راجع به پیامدهای سازنده ی بازی شطرنج و تاثیرات آن بر عملکرد منطقی افراد در رده های سنی مختلف از کتابها و نوشته های مربوط بیشتر می توان کسب اطلاع نمود، آنچه که در حال حاضر می توان اشاره نمود این است که تفاوت های بسیاری بین شطرنج عمومی و شطرنج فنی وجود دارد.

جنگی گفت : امسال هم همانند سنوات قبل مسابقات شطرنج آموزشگاههای قوچان در تمامی مقاطع به همت کارشناسی تربیت بدنی آموزشگاهها برگزار می گردد. این دبیرستان در سال گذشته با حضور پر شور دانش آموزان موفق به کسب رتبه اولی و دومی قوچان گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار