طرح کلینیک دندانپزشکی سیار در مناطق محروم میاندوآب اجرا شد

طرح کلینیک سیار دندانپزشکی با حضور تیم دندانپزشکی در مناطق محروم میاندوآب اجرا میشود.

کد مطلب: ۷۰۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی, حیدری گفت: دسترسی مردم به خدمات پزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت از اهداف این طرح است که با توجه به عدم دسترسی مردم در مناطق محروم به برخی خدمات، اجرا میشود.

وی افزود: در این راستا طرح کلینیک دندان پزشکی در مناطق محروم میاندوآب آغاز و تیم دندانپزشکی با حضور در روستاهای بخش باروق خدمات ارایه میدهند.

دکتر حیدری اضافه کرد: در نخستین روز از اجرای این طرح در روستای نختالو و دیگر روستاها که از دور افتاده ترین روستاها و محروم در میاندوآب است خدمات دندانپزشکی ارایه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: در اجرای این طرح که بصورت دوره ای انجام میگیرد کودکان 6 تا 14 ساله تحت درمان خدمات دندانپزشکی قرار میگیرند.

وی با اشاره به اینکه این تیم مجهز به دندانپزشک بوده و خدمات رایگان ارایه میدهد گفت: این طرح در طول سال در شهرهای مختلف اجرا میشود و هم اینک نیز به مدت یک هفته در مناطق محروم میاندوآب خدمات ارایه میدهد.

علی ابراهیم نژاد بخشدار بخش باروق در این زمینه با قدر دانی از مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب و تیم دندانپزشکی گفت: آخرین روستای این بخش بیش از 117 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد و این امر دسترسی مردم به برخی خدمات پزشکی و دندان پزشکی را با مشکل مواجه ساخته است

وی افزود: بالا بودن هزینه های دندانپزشکی و کم بودن درآمد مردم در پی خشکسالی با توجه به شغل آنان که کشاورزی یا دامداری است باعث شده مردم این منطقه در رابطه با خدمات پزشکی و دندانپزشکی با مشکل مواجه شوند که اجرای چنین طرحی قطعا رضایت مردم منطقه را در پی خواهد داشت.

بخش باروق از توابع میاندوآب یکی از محروم ترین بخشهای استان آذربایجان غربی است و با دارا بودن 74 روستا با جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر، 48 درصد مساحت شهرستان را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار