گل محمدی:

یک‌شبه نمی‌توانیم به رتبه‌های بالاتر و قهرمانی برسیم/قول قهرمانی برای فصل بعدی

تبریز(پانا) - سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: یک‌شبه نمی‌توانیم به رتبه‌های بالاتر و قهرمانی برسیم. باید برنامه‌ریزی و آینده‌نگری داشته باشیم و کار کنیم. امسال زندگی‌مان را برای تراکتورسازی گذاشتیم.

کد مطلب: ۶۹۹۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

یحیی گل‌محمدی پس از دیدار مقابل استقلال تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید یک عذرخواهی بابت دیروز داشته باشم که نتوانستم در نشست خبری شرکت کنم. با توجه به اتفاقاتی که افتاده بود، نمی‌خواستم تمرکز خودم و تیم به هم بخورد. ممکن است شما هم سؤالات مهمی داشته باشید، اما این کار به خاطر این بود که تمرکزم روی تیم بیشتر باشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در مورد بازی هم باید بگویم که بازی پرفشاری بود. در چنین بازی‌هایی، تیم‌هایی که از فرصت خوب استفاده کنند، می‌توانند ببرند؛ کاری که ما نتوانستیم بکنیم. فرصت‌های خوبی داشتیم. استقلال هم نسبت به نیم‌فصل اول متحول شده بود. درهرصورت بازی سنگینی برای دو تیم بود. بچه‌های ما هم جانانه دفاع کردند.

وی افزود: تیم حریف هم سه چهار موقعیت داشت، اما موقعیت‌های ما خطرناک‌تر بود. بدشانس بودیم و می‌توانستیم برنده باشیم. از تمام بازیکنان و هواداران که جانانه کار کردند، تشکر می‌کنم. امروز در ورزشگاه یادگار صحنه‌های خوبی دیدیم که یادآور صحنه‌های گذشته تراکتورسازی بود. دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم. ان‌شاءالله این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

گل محمدی در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری که پس از تحلیل‌های زیاد، عملکرد این تیم را در فصل جاری ضعیف و دور از انتظار دانست، گفت: خیلی از صحبت‌های شما را قبول ندارم. اگر واقع‌بینانه ببینید، می‌بینید که در ابتدای فصل در همین بازی‌ها ازلحاظ امتیازی صفر بودیم، اما اینکه الآن 4 امتیاز گرفتیم که خودش یک پیشرفت است. شاید از نتایجی که کسب کرده‌ایم، خبر ندارید. در نیم‌فصل اول و در سه بازی ابتدایی صفر امتیاز گرفته بودیم. شرایط آن زمان‌مان خاص بود و هواداران آن را درک کرده بودند.

سرمربی تراکتورسازی راجع به عملکرد تیمش در فصل نقل‌وانتقالات گفت: در نیم‌فصل دوم گرفتن بازیکن این‌گونه نیست که ویترینی وجود داشته باشد و ما از آن ویترین بازیکن بگیریم. من پنج شش بازیکن در نظر دارم، اما یا باشگاه های این بازیکنان رضایت نمی‌دهند چون با بازیکنانشان قرارداد دارند و نمی‌توان به‌راحتی از چنین باشگاه هایی بازیکن گرفت. گرفتن بازیکن خارجی هم به این شکل است که اگر بازیکن خارجی بیاوریم و بد بازی کند، خود شما (خبرنگاران) اولین نفر اعتراض می‌کنید.

وی ادامه داد: قبول دارم که نقص‌هایی وجود داشته، اما می‌خواهیم بازیکنانی جذب کنیم که به دردمان بخورند. امسال شانس آوردیم که چهار پنج نفر سرباز شدند. اگر بازیکنان سرباز نبودند، به مشکل می‌خوردیم. اینکه ضعف فنی داشتیم را قبول ندارم. اینکه شما (خبرنگاران) می‌گویید که ضعیف بودیم، اظهارنظر شخصی شماست. روند امتیاز گیری‌مان بهتر شده است.

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به بالا رفتن انتظارات از تیمش، خاطرنشان کرد: خودتان می‌دانید که شرایط ما چطور بود. همه انتظار داشتند که در نیم‌فصل 12، 10 بازیکن خوب بگیریم و با این تیم به کورس قهرمانی برویم که این انتظار درستی نبود. ما بعد از گرفتن 5، 6 بازیکن به استقلال خوزستان خوردیم و فرصت برای هماهنگی و بازی خوب نبود 15 دی‌ماه اولین بازی‌مان در لیگ بود.

گل محمدی تصریح کرد: در جام حذفی هم 10 نفره بازی کردیم و در دقیقه 117 هم پنالتی از دست دادیم. خودم که نمی‌توانم به زمین بروم و پنالتی بزم. یکسری جاها باید خوش‌شانسی داشتیم که نداشتیم و یک جاهایی هم باید از فرصت‌هایمان استفاده می‌کردیم که نکردیم. من که نمی‌توانم خودم به زمین بروم و گل بزنم. در این وضعیت اگر 10 بازیکن هم می‌گرفتیم، فرصت هماهنگی کم بود. فکر می‌کنم امسال اولین سالی است که تعطیلات نیم‌فصل بیشتر از 13 روز نبود. تنها یک روز نتوانستیم استراحت کنیم و واقعاً شرایط سخت بود. نمی‌توانیم هر بازیکنی که دلمان می‌خواهد بگیریم. به بازیکنان و کادر هم گفتم که خدا به ما لطف کرد که چند بازیکن در نیم‌فصل سرباز شدند.

«بازهم می‌گویم این راه، راه سختی است که آن را شروع کردیم.»، وی بابیان این جمله یادآور شد: شما (خبرنگاران) و هواداران می‌دانید که تراکتورسازی با چه سختی بسته شد. فقط 9، 8 بازیکن بزرگسال داشتیم که فقط ایران‌پوریان محروم یا مصدوم نشد. حتی بازیکنانی که در جوانان بازی نکرده بود، به تیم بزرگسالان آمدند و مقابل هواداران بازی کردند. باید دست به دامن بازیکنان جوان شویم. انتظارم این است که بیشتر به یاد گذشته باشیم و انتظاراتمان را کمتر کنیم و بر مبنای توانایی و پتانسیل‌ها انتظار داشته باشیم.

گل‌محمدی اظهار داشت:باید واقع‌بین باشیم. کارمان را انجام می‌دهیم و کارمان را هم بلدیم که چه‌کار کنیم. بازیکنان جدید باید یواش‌یواش به تیم اضافه شوند که تیم خوبی برای سال آینده داشته باشیم تا بتواند مدعی قهرمانی باشد.


وی گفت: هنوز باید دو سه بازیکن بگیریم، اما یک‌شبه نمی‌توانیم به رتبه‌های بالاتر و قهرمانی برسیم. باید برنامه‌ریزی و آینده‌نگری داشته باشیم و کار کنیم. امسال زندگی‌مان را برای تراکتورسازی گذاشتیم، نه کسی کم‌کاری کرده و نه چیزی. شاید عکسی از اوایل حضور در اینجا (تراکتورسازی) داشته باشید. اگر آن عکس را با الآن من مقایسه کنید، می‌بینید که 8، 7 کیلو کم کردم. با فشار زیادی کار می‌کنیم و تنها هدفمان این است که تیم را درست کنیم. من بچه همین دیار آذربایجان هستم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که «شما می‌گویید بازیکنان جوان تراکتورسازی حتی در لیگ‌های پایه هم بازی نکردند، شما چطور آن‌ها را دیدید و به تیم اصلی آوردید؟»، گفت: ما آن‌ها را در تمرین دیدیم. این‌طور نبود که با چشم‌بسته بازیکن انتخاب کرده باشیم. آن‌ها را از تمرینات انتخاب کردیم.

گل محمدی در ادامه افزود : ما هنوز می‌توانیم دو سه بازیکن دیگر هم جذب کنیم. اگر این اتفاق بیفتد یا شانس بیاوریم ، مطمئنم که روندمان بهتر می‌شود. امسال، سالی است که همه باید یکدیگر را تحمل کنیم. شاید نتایج ما نوسان و بالا و پایین داشته باشد که طبیعی است، چون بحران بزرگی را پشت سر گذاشتیم. شما وقتی وارد مجموعه شوید، می‌بینید که چقدر مشکلات زیاد است. درست است که مشکلات زیادی داشتیم، اما قبلاً هم گفتم که نیم‌فصل کابوس‌واری داشتیم، اما برای من تجربه شیرینی بود که توانستیم از بازیکنان جوان استفاده و آن‌ها را معرفی کنم. همه زحمت کشیدند و تلاش کردند که تیم سرپای خود بایستد. اینکه انتظار داشته باشیم بعد از نقل‌وانتقالات همه‌چیز خوب شود، درست نیست. اگر دو سه بازیکن دیگر بگیریم، قطعاً نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «چه پیش‌بینی از آینده تراکتورسازی دارید؟»، یادآور شد: پیش‌بینی سخت است. امیدوارم این فرصت وجود داشته باشد که برای قهرمانی برنامه‌ریزی داشته باشیم و امسال انتظارات کم شود. ما البته همیشه به ایده‌آل‌ها فکر می‌کنیم. نمی‌توانم بگویم قهرمان می‌شویم، اما برای سهمیه می‌جنگیم و می‌خواهیم در آسیا آبرومندانه بازی کنیم. امیدوارم برای سال بعد هم بازیکنانی که لیاقت پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را داشته باشند، به خدمت بگیریم. من اهل قول دادن نیستم، اما اگر این روند ادامه داشته باشد، ما آرامش داشته باشیم و هرکس وظایف خودش را انجام دهد، سال آینده مدعی اصلی هستم، این را قول می‌دهم.

گل‌محمدی در مورد ادامه همکاری‌اش با تراکتورسازی گفت: همان‌طور که گفتم، بستگی دارد که همه‌چیز در جای خود باشد. باید ببینیم که همه‌چیز سر جای خود خواهد بود یا خیر. فردا جلسه‌ای با مسئولان باشگاه خواهم داشت و بعدازآن باید دید که می‌مانم یا نه. این جلسه به خواسته خودم برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «چه پیش‌بینی از آینده تراکتورسازی دارید؟»، یادآور شد: پیش‌بینی سخت است. امیدوارم این فرصت وجود داشته باشد که برای قهرمانی برنامه‌ریزی داشته باشیم و امسال انتظارات کم شود. ما البته همیشه به ایده‌آل‌ها فکر می‌کنیم. نمی‌توانم بگویم قهرمان می‌شویم، اما برای سهمیه می‌جنگیم و می‌خواهیم در آسیا آبرومندانه بازی کنیم. امیدوارم برای سال بعد هم بازیکنانی که لیاقت پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را داشته باشند، به خدمت بگیریم. من اهل قول دادن نیستم، اما اگر این روند ادامه داشته باشد، ما آرامش داشته باشیم و هرکس وظایف خودش را انجام دهد، سال آینده مدعی اصلی هستیم، این را قول می‌دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار