تأمین تجهیزات محیط‌بانان و مناطق حفاظت شده، به‌زودی

تهران (پانا) - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این سازمان و وزرات دفاع از تأمین تجهیزات محیط بانان و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حمیدرضا ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جریان بازدید از مناطق حفاظت شده شهرستان فردوس گفت: صنعت اکوتوریسم یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به آن می توان گامهای موثری در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری در حوزه محیط زیست برداشت.

وی افزود : توسعه گردشگری محیط زیستی تاثیرات مثبتی روی حمل و نقل ، صنایع دستی منطقه و... داشته و عموم مردم از عواید آن بهره مند می شوند.

ظهرابی با اشاره به لزوم تغییر در شیوه های حفاظت از مناطق تحت مدیریت اظهار داشت: باید مردم و بخش خصوصی را نیز در امر حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد. قرق‌های اختصاصی در مناطق مهم بوده و حتما در این خصوص برنامه ریزها و اقداماتی انجام خواهد شد.

ظهرابی در خصوص خسارت وحوش به مزارع کشاورزی تصریح کرد:سازمان در این مورد در حال پیگیری می باشد و چنانچه بتوان اعتباراتی از طریق مدیریت بحران و... در جهت پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده درنظر گرفته شود، می توان گام های موثری در این زمینه نیز برداشت.

وی همچنین با اشاره به صدور پروانه شکار در مناطق افزود: تدابیری اندیشیده شده تا بتوان با صدور پروانه شکار در مناطق، درآمد حاصل از آن عاید مردم محلی همان منطقه قرار گیرد که بی شک این امر در حفاظت و حراست از مناطق و گونه های جانوری موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار