کارگاه آموزشی توانمندی سازی جوامع محلی و روستایی در اراک برگزار شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی فعالان حوزه گردشگری با حضور دهیاران روستاهای هدف گردشگری و مدیران اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی در مرکز جامع علمی کاربردی صنایع دستی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی افزود: طرح توانمند سازی جوامع محلی و برپایی کارگاه های آموزشی با رویکرد توسعه ظرفیت های روستایی در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: 25 روستای هدف گردشگری در استان به عنوان روستاهایی شاخص در نظر گرفته شده است که این روستاها مستعد توسعه گردشگری هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: برای توسعه جوامع روستایی استان مرکزی، طرح مطالعاتی و پژوهشی روستاها اجرایی شده که در حوزه یکپارچه سازی روستایی و محلی به ویژه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی تاثیرگذار است.

حسینی ابراز داشت: در این راستا کارگاه های آموزشی، برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری جهت احداث خانه های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی برگزار شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم و از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی با مشاغل خانگی می توانیم فعالیت هایی انجام دهیم که صنایع دستی منسوخ شده آن روستاها را، تولید و احیا کنیم. همینطور خانه‌های بوم‌گردی، که خانه‌های تاریخی و قدیمی است باید بهسازی و بازسازی شوند تا بتوان زیر ساخت های توسعه گردشگری را فراهم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: از اهالی روستاها تقاضا داریم نقاط قوت منطقه را شناسایی کنند و با توجه به پتانسیل موجود جهت تقویت آن گام موثر بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار